Skip to main content

klachten fiber

• July 15, 2026
  • 9 reacties
  • 94 Bekeken

Installatie fiber gebeurde 4 weken geleden. Niet vanzelfsprekend. Heeft 1,5 dag geduurd. Heeft 2,5 weken goed gewerkt tot we plots geen internet meer hadden, en dan begon de miserie.  Afspraak technieker tussen 8 en 12 uur. Om 5 voor 12 toegekomen en om 12 uur terug weg. Bekabeling defect, fiber klaar moet dit oplossen. Zij gingen daags nadien iemand sturen om te komen kijken. Geen voetbal Belgie dus. Niemand gezien. APK stond hier met 5 wagens in straat. Wij dachten nu gaat het opgelost zijn maar was niet voor ons. Heel de stoep opgebroken maar niemand die iets wou doen aan ons probleem. Terug proximus gecontacteerd en APK. Niemand wist van iets. Uiteindelijk heeft 1 persoon van APK de goedheid gehad om even te checken en blijkbaar was er geen bescherming over de lasnaad gelegd. Internet opgelost maar nog 1,5 uur met proximus gebeld om connectie terug in orde te brengen,. Dank je Abel.  Toch nog iets van voetbal kunnen zien. Vandaag plots weer geen internet. Proximus gebeld en die zeiden dat er nog een afspraak ging gemaakt worden om te lassen.  Wisten van niks, niets gehoord en afspraak nog niet ingeplant. Dag koers en voetbal. Bedankt proximus. Hoog tijd dat de bekabeling tussen hen en APK ook eens wordt nagekeken.  Geen idee wanneer het nu gaat opgelost zijn. Onze slimme AI weet het ook niet. Communicatie proximus 0 op 10. Ga ik mijn factuur betalen? Denk het niet.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

Martin
  • July 15, 2026

@Mie76 Proximus medewerkers zullen nu hoogst waarschijnlijk niet meer reageren  normaal maar tot 16u30 dat zij op het forum langkomen. 

Maar zij zullen vrijwel zeker uw klantgegevens nodig hebben voor verder onderzoek. Vul die daarom vooraf aan in uw → ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt kunt u in het veld "Ticket" bijkomende informatie toevoegen.
Deze gegevens zijn om privacyredenen uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

• Auteur
  • Apprentice
  • July 16, 2026

Okè is aangevuld.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • July 16, 2026

@Mie76 Het is nogmaals doorgegeven aan Fiberklaar.

• Auteur
  • Apprentice
  • July 16, 2026

APK gecontacteerd. Zij hebben geen ticket ontvangen en kunnen bijgevolg niets doen.

• Auteur
  • Apprentice
  • July 18, 2026

Te boos om te reageren. Uren verspild aan de telefoon. Van proximus naar APK en terug en terug en terug ..?

Proximus kon niks meer doen. Ik moest dan maar aan APK vragen of zij proximus wilden contacteren. Wablieft! Werk ik nu ook al voor proximus. Heb tegen betrokkene gezegd dat ik bleef bellen tot ze een oplossing hadden. Uieindelijk mail ontvangen van APK met gsmnummer om terug te bellen maar dit nummer is onbestaande. Terug gebeld naar APK en na 14 minuten een dame aan de lijn die me ook niet kon helpen.Dan maar mail. Er zou dan iemand langs komen. Niemand gezien en mail ontvangen dat er in de centrale een defect is vast gesteld. Dat wisten we ook wel en moeten we daarvoor thuis blijven. Oplossing, ten vroegste woensdag kan er ploeg langskomen. Dag voetbal, dag wielrennen, dag deurbel en vooral geen thuiswerk. Wie gaat me vergoeden? Ik rsken echt wel op een compensatie van proximus.

Goede raad, neem geen fiber dan heb je ook geen frustraties, hartkloppingen, maar wel internet.

Een zeer boze klant

• Auteur
  • Apprentice
  • July 23, 2026

Woensdagmiddag nog niemand gezien of gehoord. 30 minuten aan de lijn bij APK en nog steeds in wacht. Opgelegd.  Enkele uren nadien nog eens geprobeerd toch tevergeefs. Boze mail gestuurd met de vraag om reactie. Geen reactie ontvangen. Om 13 uur stond hier dan plots iemand van STSS om te komen kijken wat het probleem is. Beklag gedaan en ging onmiddellijk iemand langs sturen. Een tijd nadien kwam hier inderdaad iemand aan die 2 uur bezig geweest is zonder resultaat. Er moet terug nieuwe kabel getrokken worden. De 3de dus sinds installatie en in minder dan een maand tijd. Afspaak voor dag nadien. De mannen stonden hier idd om 7 uur.  Nieuwe kabel getrokken. Andere kabel zat vol knikken wat de kwaliteit bewijst. Goedkope brol waarschijnlijk. Wordt vervolgd want ze moeten nu nog op zoek naar een lasser ....

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • July 23, 2026

@Mie76 Onze excuses voor al het ongemak. Dat is inderdaad geen fijne kennismaking met fiber.

Fiberklaar kwam vandaag langs en je lijn is sinds een uurtje terug in dienst heb ik gezien. 

Mijn collega zal morgen bekijken of we je een tegemoetkoming kunnen geven zoals je hierboven reeds vroeg. 

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • July 24, 2026

@Mie76  Wij hebben je een compensatie voor de ondervonden hinder aangemaakt. Onze excuses nogmaals. Groetjes en een fijn weekend straks.

• Auteur
  • Apprentice
  • July 24, 2026

Hartelijk dank voor de snelle reactie en compensatie. Ik hoop dat er in de toekomst toch een snelle onderhoudsploeg ter beschikking komt en  dat de communicatie tussen proximus en APK vlotter verloopt. Wifi is in deze tijd echt geen luxe meer maar een noodzaak. Nogmaals dank.