Beste mensen,
Laatst was ik bij mijn broer en teste ik de snelheid van zijn Fiber internet, dat was 800 mps mooi dus. De andere dag ging ik dat bij mij ook eens testen, normaal werk ik door de afstand via wifi en daar had ik een snelheid van 210 mps op de 5 Ghz ook niet slecht. Ik dacht ik ga eens een lange kabel aansluiten om eens te kijken welk verschil ik had, ik schrok enorm dat ik maar aan 90 mps kwam, dit een paar keer getest ben ik nadien in Wijnegem schopping de Proximus winkel binnen gestapt, en daar heeft een lieve dame me voorgesteld om mij de andere dag om 10 uur te laten bellen door iemand van de technische dienst om mijn modem uit te testen.
De ander dag krijg ik een (waarom steeds) Hollandse stem die naar mijn probleem vraagt, na mijn ganse uitleg en zonder iets met mijn modem te doen ging ze informeren en na een dik kwartier kreeg ik de melding dat ik een nieuwe modem en een nieuwe booster zou krijgen EN dat mijn faktuur goedkoper zou uitvallen…..
Nadien krijg ik twee mails met mijn “nieuw contract” en blijkt dat ik duurder ging uitkomen, dus ik terug aan de telefoon en kreeg ik te horen dat het nieuwe voorstel zou geannuleerd worden, maar daarmee was mijn modemprobleem nog niet opgelost, na wat zagen kreeg ik dan eindelijk iemand van de technische (weer een Nederlander) dienst aan de lijn die alles uitgtest heeft en ten lange laatste voorstelde om een nieuwe netwerkkabel te kopen, dat heb ik gisteren gedaan en deze morgen de test, wow ik kwam aan 900 mps super.
Maar waarom in Gods naam moeten die altijd de boel overhoop gooien en valse verklaringen doen in plaats van DAT te doen waar je voor informeert, nu na andaag weer een telefoontje hoop ik dat mijn contract nog in orde is.
En trouwens, na bijna 50 jaar Belgacom/Proximus klant zou ik wel eens een tegemoedkoming mogen krijgen, niet?
Mvg,
Jean-Pierre Ilmer