Sinds 28 oktober kan ik geen e-mails meer verzenden via relay.proximus.be of smtp.skynet.be met mijn aliasadres @dpcom.eu, dat al jarenlang gekoppeld is aan mijn @skynet.be-account.
De verzending lukt niet meer in Thunderbird, Mailbird of eM Client, hoewel:
-
Ontvangen nog steeds werkt.
-
Verzenden via Proximus Webmail onder @skynet.be wel nog lukt. Maar @dpcom.eu kan ik dus niet meer verzenden.
-
-
Mijn instellingen correct zijn:
-
Server:
smtp.skynet.be -
Poort: 587
-
Beveiliging: STARTTLS
-
Authenticatie: normaal wachtwoord
-
Gebruikersnaam: volledig e-mailadres
-
Het lijkt erop dat de Proximus SMTP-server sinds kort geen berichten meer aanvaardt met een afzenderdomein dat verschilt van @skynet.be of @proximus.be.
Dit zou kunnen wijzen op een wijziging in het uitgaand mailbeleid (mogelijk in verband met DMARC- of SPF-checks).
Ik heb het volgende gecontroleerd:
-
DNS-records voor dpcom.eu zijn geldig.
-
MX verwijst correct naar
mx.glb.proximus.be. -
SPF en DKIM zijn niet beperkend ingesteld.
-
DMARC-record ontbreekt, maar dat zou verzenden via Proximus niet mogen blokkeren.
Daarom vermoed ik dat de Proximus SMTP-servers alias-afzenders (custom domeinen) sinds kort blokkeren of weigeren te relayeren.
Kunt u bevestigen of hier recent iets aan gewijzigd is, en of er een oplossing voorzien wordt?
Dank u!

