Skip to main content

Heb nu enige tijd fiber, hierdoor heb ik extra snel internet en wifi in de garage.

Met de koper oplossing had ik wifi in de tuin, eetkamer, keuken, salon en bureau.

De wifi booster helpt niet echt, zonder is er nergens wifi maar als ik die aanleg dan krijg ik happerend beeld op TV ( TV werkt wel via wifi in de garage maar is niet zo aangenaam zitten).

 

Ik mis mijn oude installatie :(

 

Eddy

PX moderatoren komen pas maandag terug langs.

Via koper waar stond je internet box (bbox) dan want als die Internet box nu op de zelfde plaats staat als bij koper is er eigenlijk geen enkele reden waarom dit anders zou zijn (slechtere wifi ontvangst) enz…?


Nee ik vrees dat u niet meer terug kan gaan naar koper eens fiber geactiveerd, trouwens het kopernetwerk zal op uw locatie op termijn verdwijnen (+/- 5 jaar na activatie in het betrokken publieke lokale net)

 

Concreet waar stond uw NTP2007 koperaansluitpunt en uw modem/router Bbox3(v+)?

Indien bv. uw NTP2007 in de garage stond en uw Bbox3’v+) in de woonkamer, is het misschien mogelijk - al dan niet met tussenkomst van een electricien - uw internetbox van de garage naar de woonkamer te verplaatsen opdat ook uw TV rechtsreeks op de internetbox kan aangesloten worden een u tevens een betere WiFi dekking bekomt zonder eventueel verder gebruik te moeten maken van een proximus WiFi-booster (mits vervanging van de RJ11 dsl/telefoonkabel door een RJ45 utp/ethernetkabel en de RJ11 contactdoos door een Niko RJ45 datacontactdoos)

 

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

 

 


Hoi,

de bbox stond bij de tv en dus centraal voor de zones waar wifi echt nodig was.

De Internet Box hebben ze vooraan het huis in de garage gezet ( 15m verder ) omdat ze geen ethernetkabel door de buis van de telefoonlijn kregen.

 

Heb de verhuis tip zelf gedaan met tijdelijke opstelling en de internet modem staat nu 8m dichter en niet meer achter een rij kasten. Dekking beneden is nu echt snel, de booster is niet nodig voor de TV ( zo is de hapering  op de TV ook verdwenen ).  Nu nog zoeken om de booster een plaats te geven om de wifi in de bureau beter te bedienen maar momenteel haal ik al 45 Mbps ipv 12 Mbps bij de originele opzet.

 

Bedankt voor jullie tips.


@Eddy M Van fiber terug naar koper is niet mogelijk. Zoals reeds gezegd in de commentaren hier is eens de fiber uitrol is begonnen het verplicht de koper te verwijderen. 

Ben wel blij dat het nu beter werkt.

 


Reageer