Skip to main content

Problemen met de mailserver van Proximus.

 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

 

Sinds 2 dagen kan ik via Outlook geen mails meer verzenden of ontvangen. Ik krijg dan onderstaande boodschap:

 

 

"Taak Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via ........@skynet.be... rapporteert fout (0x800CCC0E): Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via .....@skynet.be. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen."

 

Ook moet ik telkens mijn wachtwoord opgeven... doch zonder resultaat wegens probleem hierboven.

 

°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

 

Dan even naar mijn webmail van  Proximus gesurfd. Daar kan ik enkel mails verzenden maar NIET ontvangen.

 

Reeds 3x naar Proximus gebeld en daar krijg ik tegenstrijdige of de "courante " antwoorden die eigenlijk geen oplossing bieden. Wat wil je... je krijgt te maken met de helpdesk van de 1ste lijn te maken en deze personenen kunnen ons helaas niet helpen.

 

Antwoord van eerste bel: " er is een update van de mailserver, het komt in orde " en dat was het.

 

Antwoord bel 2: " Ja wij weten van het probleem, maar de webmail functioneert 100% . Ik zal de handleiding van 12 pagina's van hoe je het moet oplossen naar je mail adres opsturen  want wij kunnen dat hier niet oplossen dat moet jij zelf doen ". Dus ik kijk uit naar een mail van Proximus in mijn webmail met de nodige handleiding. Doch geen mail te bespeuren. Ik wachtte nog even af.

 

Wat later... omdat de beloofde mail nog steeds niet toegekomen was in mijn webmail, belde ik opnieuw naar Proximus.

 

Antwoord bel 3:  Ik legde eerst even uit dat ik op hun mail aan het wachten was en dat deze nog niet toegekomen was in mijn webmail. Zeg deze helpdesk " Ja, maar webmail functioneert ook niet 100% . Het zal vandaag - vrijdag - in de loop van de dag in orde komen". Ik wacht nog steeds af.

 

Ik heb wel duidelijk tegen de laatste persoon gezegd dat de helpdesk 1ste lijn wat concreter moet zijn in hun antwoorden en duidelijk zeggen wat er effectief scheelt, hoe lang het zal duren.

 

Persoonlijk vind ik de communicatie van Proximus beneden peil alsook hun service van deze laatse week.

 

Ik wacht nog steeds op Godot... Euh!

Inderdaad zitten er velen met dergelijke problemen die hier al verschillende dagen gemeld worden.

Er zit volgens niet veel anders op dan te hopen dat de problemen zo vlug mogelijk achter de rug zijn.

NB: reactie van iemand die van Proximus zelf, zul je pas maandag kunnen verwachten aangezien ze tijdens  weekends en ook op feestdagen, hier niet langskomen, (de helpdesk 080022800 blijft dan wel bereikbaar).


Daar het probleem  - na de update - met de mailserver van Proximus reeds van vorige week bekend is en velen de helpdesk hiervan op de hoogte hebben gebracht hadden de specialisten van Proximus ( en niet de mensen van de helpdesk) toch dit probleem adequater kunnen aanpakken door bvb meer concrete gegevens te geven aan de mensen van de helpdesk ( beter communiceren tussen beide platforms).

Het siert absoluut niet de klantvriendelijkheid van Proximus. Integendeel!!!!

 

Een update uitvoeren die in het “ werkveld” nog vele bugs vertoont… getuigt van amateurisme. Je laat toch je klanten niet in de kou. Ik kan nog aannemen dat je een dag “offline “  of geen mails kunt ontvangen/versturen… maar een ganse week… neen… dit is niet meer ernstig.

 

Ondertussen:

 

  • Kan ik nog steeds geen mails ontvangen in mijn webmail account van Proximus.
  • Blijven de problemen met Outlook 2016 aanhouden ( geen verbinding maken met de mailserver van Proximus en steeds verschijnt het  pop-up venster om het wachtwoord in te vullen).

 

 

Hopelijk zal morgen maandag en de komende dagen het probleem door de Proximus experten opgelost raken.

 

We zijn – hopelijk? – in blijde verwachting!


Er zal inderdaad niet veel anders opzitten dan afwachten tot Proximus de problemen onder de knie krijgen, want de meldingen van de problemen blijven hier binnenlopen op het forum zoals je zelf kunt zien.  Dat het deels uitgegeven wordt aan een firma buitenshuis speelt ook geen rol uiteraard.


Er zijn idd best wel wat mensen met dit probleem. Wat ik u kan aanraden is of wel naar een PX center gaan of eens bellen naar de klantendienst en vragen dat ze je wachtwoord resetten in de meeste gevallen biedt het resetten een oplossing voor dit probleem.


Ik vermoed toch dat dit op het zelfde neerkomt als dat je zelf je wachtwoord veranderd, maar dat blijkt niet bij iedereen een oplossing te geven. 

Wachtwoord van je mailbox | Proximus


Reageer