Problemen met de mailserver van Proximus.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Sinds 2 dagen kan ik via Outlook geen mails meer verzenden of ontvangen. Ik krijg dan onderstaande boodschap:
"Taak Mappen synchroniseren die zijn aangemeld via ........@skynet.be... rapporteert fout (0x800CCC0E): Kan geen mappen synchroniseren die zijn aangemeld via .....@skynet.be. Fout: Kan geen verbinding maken met de server. Neem contact op met uw serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen."
Ook moet ik telkens mijn wachtwoord opgeven... doch zonder resultaat wegens probleem hierboven.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Dan even naar mijn webmail van Proximus gesurfd. Daar kan ik enkel mails verzenden maar NIET ontvangen.
Reeds 3x naar Proximus gebeld en daar krijg ik tegenstrijdige of de "courante " antwoorden die eigenlijk geen oplossing bieden. Wat wil je... je krijgt te maken met de helpdesk van de 1ste lijn te maken en deze personenen kunnen ons helaas niet helpen.
Antwoord van eerste bel: " er is een update van de mailserver, het komt in orde " en dat was het.
Antwoord bel 2: " Ja wij weten van het probleem, maar de webmail functioneert 100% . Ik zal de handleiding van 12 pagina's van hoe je het moet oplossen naar je mail adres opsturen want wij kunnen dat hier niet oplossen dat moet jij zelf doen ". Dus ik kijk uit naar een mail van Proximus in mijn webmail met de nodige handleiding. Doch geen mail te bespeuren. Ik wachtte nog even af.
Wat later... omdat de beloofde mail nog steeds niet toegekomen was in mijn webmail, belde ik opnieuw naar Proximus.
Antwoord bel 3: Ik legde eerst even uit dat ik op hun mail aan het wachten was en dat deze nog niet toegekomen was in mijn webmail. Zeg deze helpdesk " Ja, maar webmail functioneert ook niet 100% . Het zal vandaag - vrijdag - in de loop van de dag in orde komen". Ik wacht nog steeds af.
Ik heb wel duidelijk tegen de laatste persoon gezegd dat de helpdesk 1ste lijn wat concreter moet zijn in hun antwoorden en duidelijk zeggen wat er effectief scheelt, hoe lang het zal duren.
Persoonlijk vind ik de communicatie van Proximus beneden peil alsook hun service van deze laatse week.
Ik wacht nog steeds op Godot... Euh!