Beantwoord

Kan geen mail meer versturen via Skynet - Outlook 2010

  • 30 September 2023
  • 5 reacties
  • 582 Bekeken

Beste,

Plots kan ik geen Skynet mails meer versturen via mijn laptop, ik gebruik nog steeds Outlook 2010.

Ontvangen lukt wel. Ik kan blijkbaar ineens geen verbinding meer maken met de uitgaande server.

Dit is echt heel vervelend, ik kan niet alles via mijn smartphone versturen en webmail is echt niet handig, ik werk liever in Outlook.

Kan iemand mij aub helpen want telefonisch word ik echt niet geholpen, mensen hebben geen kennis van zaken.

Moet ik iets wijzigen van poorten, instellingen of hoe kan dit opgelost worden? 

Met vriendelijke groeten.

 

icon

Beste antwoord door Martin 30 September 2023, 13:46

Bekijk origineel

5 reacties

@Petra Gosselin

Om je mailbox te beveiligen en e-mails te versturen, moet je de authenticatie van je mailbox activeren. Hoe doe je dit: 

zie → Bescherm je mailbox om e-mails te versturen | Proximus

Opmerking: indien het dan nog niet lukt 

Indien je nog een oud skynet.be adres bezit,
voor de uitgaande server eens proberen met relay.skynet.be  + poort 587 + STARTTLS,
dan SPA uitschakelen en de volgende optie inschakelen:
“Voor uitgaande server is verificatie vereist (SMTP) en
“aanmelden met gebruikersnaam en wachtwoord (en dit invullen de eerste keer)”

Het is niet het juiste antwoord maar via via en mijn uiteindelijk oud “fa” skynet account en wat wijziging aan de poorten is het me op miraculeuze wijze toch gelukt. Op dit moment kan ik terug emails ontvangen en sturen vanuit mijn Outlook 2010 en via mijn Skynet adres. Hopelijk blijft het zo!

@Petra Gosselin 

Is het soms mogelijk om met het forum te delen wat dan juist de oplossing was, want altijd interessant voor anderen die ook dergelijk probleem zouden ondervinden.

Waarvoor dank.

Het is niet het juiste antwoord maar via via en mijn uiteindelijk oud “fa” skynet account en wat wijziging aan de poorten is het me op miraculeuze wijze toch gelukt. Op dit moment kan ik terug emails ontvangen en sturen vanuit mijn Outlook 2010 en via mijn Skynet adres. Hopelijk blijft het zo!

Ik vrees dat het gegeven antwoord wel het juiste is want er zijn nu eenmaal geen twee soorten manieren om zender authenticatie toe te passen op poort 587 met STARTTLS. (Authenticatie met SSL/TLS valt automatisch terug op poort 465 en dat werkt niet). 
waarschijnlijk heeft u zonder er erg in te hebben de juiste parameters bijeen gefiedeld, of er zit een bug bij hoe proximus het protocol heeft geïnstalleerd, maar zij hebben dit zeker niet uitgevonden enkel maar geïmplementeerd.

Het is niet het juiste antwoord maar via via en mijn uiteindelijk oud “fa” skynet account en wat wijziging aan de poorten is het me op miraculeuze wijze toch gelukt. Op dit moment kan ik terug emails ontvangen en sturen vanuit mijn Outlook 2010 en via mijn Skynet adres. Hopelijk blijft het zo!

 

ik vermoed dat proximus legacy poort 25 terug heeft opengezet op hun smtpserver (i.e. zonder authenticatie)?

Reageer