Skip to main content
Vraag

Kan geen g-mails ontvangen op mijn proximus mail

• September 14, 2026
  • 21 reacties
  • 112 Bekeken

Ik krijg mijn vrouw haar g-mails niet meer die ze mij verstuurd. Vorige week vrijdag werkte alles nog. Zij krijgt de volgende melding; The recipient server did not accept our requests to connect. For more information, go to https://support.google.com/mail/answer/7720 [mx.gtm-tc2.proximus.be194.78.73.197: unable to read banner] . Ik heb al telefonisch contact gehad met de 0800 lijn maar daar zeggen ze mij dat er niets scheeld tewijl de melding bij mijn vrouw haar g-mail wel degelijk zegt dat het probleem bij proximus ligt. Dit is een echt probleem want zij moet mij documenten doormailen die dringend zijn.

Hulp graag.

21 reacties

• Apprentice
  • September 14, 2026

Heb hetzelfde

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 14, 2026

@dragonhaert 

@Mikalaly 

Lukt het ook niet met de webmail?

Geert

Martin
  • September 14, 2026

Bij een normale SMTP-verbinding moet de Proximus-server zich onmiddellijk aanmelden met een zogenaamde SMTP-banner. Gmail krijgt dat antwoord blijkbaar niet correct en meldt daarom: unable to read banner. 
Wat je ook kunt proberen als dat enigszins mogelijk is dat iemand anders vanuit Gmail kan een mail sturen naar u en of die ook deze fout krijgt

• Auteur
  • Apprentice
  • September 14, 2026

Neen. Ik ga rechtreeks naar via mijn pc en Google chrome naar webmail en krijg haar mails niet. Heeft vrijdag nog perfect gewerkt .

• Auteur
  • Apprentice
  • September 14, 2026

@Martin. Kan jammer genoeg niet getest worden Ken niemand anders met g-mail buiten mijn vrouw .

• Apprentice
  • September 14, 2026

Zit op mijn gsm maar krijg geen mails binnen van vdab en mijn zoon 

• Auteur
  • Apprentice
  • September 14, 2026

Laatste nieuws  Ik krijg ineens,  tot nu toe twee, mails van mijn vrouw binnen. 1 mail 6 uur vertraging en 1 mail 3 uur vertraging.

• Apprentice
  • September 14, 2026

Hangt mijn systeem uit leven informatica waarom krijg ik van de ene mails en de andere niet en zijn niet geblokeerd 

• Auteur
  • Apprentice
  • September 14, 2026

Hoera, nog een  Mail gehad van mijn vrouw haar g-mail met 3 uur en 10 minuten vertraging.

Martin
  • September 14, 2026

Pas op ik heb dit ook al voorgehad met gmail-app op mijn smartphone dat die veel te laat toekomt, enkele dagen geleden nog ergens op een site (weet niet meer waar!) gelezen dat google mail problemen kende en er zelfs mails naar de verkeerde gestuurd werden.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 14, 2026

@dragonhaert 

@Martin 

We onderzoeken of er vertragingen gemeld zijn met gmail - emails die vertraagd zouden toekomen op proximus mails.

Geert

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • September 14, 2026

@Mikalaly 

kan je op je profiel bij ticket je email adres vermelden, dan onderzoeken we dit.

hoelang doet zich dit voor?

Geert

• Apprentice
  • September 14, 2026

Heb niks gedaan en nu krijg ik 3 uur later de imail die ik verwachte raar 

• Apprentice
  • September 14, 2026

Ook hier sedert deze ochtend zelfde probleem. Mails van Gmail naar skynet komen niet toe. Ook niet in de webmail. 

• Apprentice
  • September 14, 2026

@Geert_0107 je zal ze wel krijgen maar 3 uur later 😕 weet niet ik of ik blij of boos moet zijn pffff 

• Apprentice
  • September 14, 2026

3 uur zijn al lang verstreken 

• Auteur
  • Apprentice
  • September 14, 2026

@ Geert C 

Er zijn nog g-mails achter. Deze waar mijn vrouw de melding van kreeg dat google g-mail 45 uren lang ging proberen om deze toch nog door te sturen. Deze had mijn vrouw deze morgen rondt 04:30 deze morgen verstuurd naar mij. 

• Auteur
  • Apprentice
  • September 14, 2026

Juist nog een G-mail ontvangen die mijn vrouw om 12:14 uur verstuurd heeft. Dus 6 uur vertraging. 

Martin
  • September 14, 2026

Ik heb nu de volgende test gedaan vanuit mijn gmail-account met mijn gmail-adres een mail gestuurd naar mijn skynet mailadres en die komt onmiddellijk binnen.

• Auteur
  • Apprentice
  • September 14, 2026

@Martin dit kan ik niet testen want ik ken niemand anders met een g-mail jammer genoeg. Ik heb geen g-mail enkel proximus mail met skynet adres.

Martin
  • September 14, 2026

@dragonhaert  Het is mogelijk dat ik op een ander mailserver van PX terecht kom dan bij u en dat het zo bij mij wel goed werkt. Ik denk dat we het verder onderzoek van PX gaan moeten afwachten wat daar uit de bus komt.

@Mikalaly 

kan je op je profiel bij ticket je email adres vermelden, dan onderzoeken we dit.

hoelang doet zich dit voor?

Geert