IP blacklist

  • 5 May 2021
  • 8 reacties
  • 208 Bekeken

Sinds maandagavond is onze WIfI geblokkeerd. Na uren telefonisch onderhoud blijkt dat ons IP-adres op een blacklist is terecht gekomen. 2 dagen later en al ettelijke pogingen later is er nog steeds niemand die ons probleem kan oplossen. Vandaag is ons geduld op. Mijn vrouw is verplicht van thuis te werken en dat is niet mogelijk. Zijn er nog bekwame mensen beschikbaar bij Proximus ?

Als dit vandaag niet opgelost geraakt maak ik morgen een afspraak bij Telenet.

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@KurtB Je kan je IP adresvan de zwarte lijst laten afhalen via deze link.

@KurtB Je kan je IP adresvan de zwarte lijst laten afhalen via deze link.

ik heb dat formulier al 3 keer ingevuld …

 

Reputatie 7
Badge +5

@KurtB Dan vrees ik dat je nog even geduld moet hebben tot dat onze collega’s dat hebben behandeld. 

En ik vrees dat mijn geduld op is …

Reputatie 6
Badge +2

Momentje ….

  1. Voor zover ik begrijp speelt de “blacklist” alleen een rol bij e-mail: je kan via Proximus geen mails meer versturen.
  2. En dat gaat alleen over IPv4.

Wat heeft dat met WiFi of internet toegang te maken??

 

Begrijp ik eerlijk gezegd ook niet of is er iets dat we dan nog niet weten?

Contacteer het Abuse Team of verwijder je IP-adres | Proximus Groep

ik kan enkel zeggen dat er iemand van het hoofdkantoor mee bezig is en dat zelfs zij dit nog nooit hebben meegemaakt. Ondertussen is het al geëscaleerd naar de “hogere niveaus”. Wordt vervolgd op maandag …

Het abuse-team heeft mijn IP-adres al vele malen mogen ontvangen.

 

Na een week werd het dan finaal toch opgelost via technieker ter plaatse. Ik heb zelfs door 3 verschillende mensen een opvolgtelefoontje gekregen. Ze hebben nog steeds geen antwoord over het hoe of waarom. Kreeg wel CN voor de gemiste week internet.

Reageer