Vraag

Internetverbindingen in Windows XP

  • 16 January 2023
  • 4 reacties
  • 132 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hallo

Ik probeer op een oude destop een Windows XP te (her)installeren. Bij Configuratiescherm staat de LAN-verbinding als ‘verbonden’, maar ik moet ook nog wat servergegevens invullen geloof ik.,  En daar weet ik niks meer van. (Bovendien wil ik Proximusmedewerkers hun tijd niet laten insteken 😉 )

Iemand nog een idee (met de nodige installatiehulp)?

Bedankt!

Noot: ik weet dat de ondersteuning van WinXP al lang achter de rug is en ook dat er nogal wat virussen verspreid zijn...


4 reacties

@Guy_075 je kan al meer vinden op Windows XP verbinden met internet provider - Google Zoeken

bv  hier Geen internet verbinding op windows XP - Microsoft Community

mss kan je dit eens volgen en zien of je hiermee verder kan.

 

Reputatie 2
Badge

Bedankt Martin, maar daar was ik zelf ook al eens gaan kijken.

Ik ga ervan uit dat er een aantal ‘adressen’ moet worden ingegeven (?). Mijn eigen IP-adres ken ik, dat van de server ook (dat kan ik bv vinden op mijn eigen desktop).

Maar het is vooral waar moet ik wat invullen .

Nu staat er bv op het scherm: Windows: er is een conflict met een ander systeem op het netwerk.

Wat dat ook moge inhouden...

heb je mss zelf een ip adres opgegeven voor je PC in de range 192.168.1.2 ↔ 192.168.1.63 ipv het automatisch te laten toekennen van DHCP van je bbox, als je die zelf opgeeft kan er een conflict ontstaan met reeds een ander toestel dat reeds dit zelfde adres werd toegekend.

hier ook nog wat uitleg → Windows XP in een thuisnetwerk (pcpret.nl)

Reputatie 2
Badge

Bedankt Martin.

Die uitleg (pcpret) ziet er goed uit; het zal wel even duren voor ik dit heb uitgetest!…

 

Reageer