Beantwoord

Internetsnelheid weer gehalveerd



Toon eerste bericht

53 reacties

Reputatie 1
Badge

Op basis van de door u bovenvermelde info, zou u in principe  een lijnprofiel 50/15 Mbps down/up (bruto startsnelheid) moeten hebben en zou er een 56% kans zijn dat de DLM deze snelheid automatisch eventueel nog verder kunnen verhogen 

Dit komt in principe overeen met een lijn van het type vdsl2 vectorised met een profiel 17a

 

Uit de reactie van @HadewychT en van de technieker die uw lijnprofiel zou teruggebracht hebben naar 30/3 Mbps, vermoed ik dat dat uw lijn en deze van uw buren mogelijks van het type vdls2 vectorised profiel 8b zullen zijn en vermelde startsnelheid 50/15 Mbps niet zullen kunnen halen 

->

Proximus kabeldocumentatie niet 100% ok? Omwille van ouderdom en/of /veelvuldige reparaties in/aan lokale distributiekabel? Diameter kabelparen kleiner dan gebruikelijk (0.5 i.p;v. 0.7?) 

Eventueel niet aangesloten op de dichtstbijzijnde straatkast?

->

Mogelijks kan een Proximus moderator op dit forum de lokale situatie verder laten analyseren voor een mogelijke oplossing vermits u de minimum gegarandeerde snelheid niet haalt

 

Ref.:

VDSL - Wikipedia

VDSL2 - Wikipedia

BRUO - Proximus Reference Unbundled Local Loop Offer | Proximus

cfr Bruo reference offer main body & annex 2C voor meer detail info

 

Alvast bedankt voor je reactie!

 

Ik heb deze morgen terug contact gehad met Happy House die me zelf opgebeld heeft. Vanop afstand hebben ze de lijn terug hoger gezet. Ik merk wel een verhoging, maar nog niet optimaal.

Wie van de moderators (is hier van op de hoogte?) kan mijn huidig lijnprofiel weten mee te delen? Dit heb ik nog vergeten vragen aan de telefoon met Happy House op welk profiel ze het nu geplaatst hebben, de verbinding via mobiele telefoon was ook niet optimaal waardoor ik de man slecht kon verstaan.

Reputatie 7
Badge +4

wacht a.u.b. enkele dagen een verdere reactie van een Proximus moderator voor gevolg op dit publieke forum af 

Reputatie 7
Badge +4

@Olivier_d Ik heb reeds geantwoord op je andere post

Reageer