Skip to main content
Vraag

Internetsnelheid voor nieuwe 4K televisie

• August 22, 2025
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

jowantje
Forum|alt.badge.img+1

Recent kocht ik een nieuwe tv Sony Bravia met 4K/UHD. Thans merk ik dat het streamen van apps zoals Netflix of  Streamz (zowel via de decoder, alsook rechtstreeks via tv)  moeizamer verloopt. Ik beschik over een Android V7 decoder en een (verouderde) modem b-box 3V. Zou dit kunnen verholpen worden door het plaatsen van een nieuwe internet modem met wifi 6?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Martin
  • August 22, 2025

Wat bedoel je juist met dat het moeizamer verloopt. 

Het is vooral als je met veel apparaten via wifi in verbinding staat met de bbox dat internet box beter presteert (niet alle apparaten ondersteunen daarom ook wifi6).

En bv je zegt dat het ook met de v7 decoder moeizamer verloopt en die werkt via ethernet over een netwerkkabel aan je bbox.

Het is wel zo dat de PX moderatoren voor bboxen die 10jaar oud zijn en meer wel dikwijls voorstellen om  de bbox om te ruilen en dit zeker bij problemen.

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 22, 2025

Programma’s inladen duurt langer en soms zijn er korte haperingen van het beeld. Had dit met vorige tv niet… Geen idee hoe oud mijn b-box 3 is. Mijn v7 decoder wordt via een wifi booster met mijn tv verbonden. Is te ver verwijderd om met een kabel te werken.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 22, 2025

@jowantje Ik heb het eens even voor je nagkeken. Je lijn/wifi ziet er helemaal oke uit alsook is je bbox van 2019 dus op het eerste zicht is er geen reden om deze om te ruilen.
Kan je eens alle toestellen herstarten/resetten en dan eens kijken of dit beterschap geeft? 

Martin
  • August 22, 2025

Je tv maakt nu Mss verbinding via de WiFi bridge en dat was Mss niet het geval met de oude. 
wat je kan proberen is bbox 10 sec zonder spanning zetten en da als die volledig opgestart is dab de WiFi bridge ook 10sec zonder spanning zetten. als het niet verbeterd dan kunnen de PX moderatoren nog altijd beslissen om je bbox te vervangen.

update: ik zie dat DaisyS mij voor was ;-)

jowantje
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 24, 2025

Had reeds alles opnieuw opgestart. Het lijkt (voorlopig) beter te gaan. Afwachten dus...