Beantwoord

Internetsnelheid niet hoger dan 18,9 Mbps

  • 15 February 2021
  • 3 reacties
  • 576 Bekeken

Beste

 

Sinds 2017 zijn we aangesloten bij Proximus en hebben we altijd maar een snelheid van maximaal 18,9 Mbps gehad (via wifi of kabel, het maakt geen enkel verschil => bij meting staat de tv en dergelijke uit). Dit gaf af en toe problemen, maar ik heb er nooit een melding van gedaan.

Sedert het “meer thuiswerk door corona” geeft dit echter wel helaas meer problemen. Mijn vrouw werkt nu van thuis uit via een connectie met de pc op haar kantoor. Terwijl moet ik als leerkracht live afstandsonderwijs geven aan mijn leerlingen en digitaal oudercontacten doen.

Ik ben via dit forum ook al terecht gekomen naar de Proximus-site “ga de snelheid van je internetverbinding na”. Daar lees ik het volgende over onze “Internet Comfort”:

  • Geadverteerde snelheid: tot 100 Mbps download
  • Maximumsnelheid beschikkbaar voor 59% van de lijnen met jouw configuratie: 45,6 Mbps download
  • Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid: 27,9 Mbps download

Als ik dat zo bekijk dan zitten we zelfs helemaal niet de minimale snelheid.

Ook heb ik via Sagem Tool geprobeerd om de modem eens uit te lezen, maar wij hebben echter een Bbox3 van Technicolor.

 

Kan onze situatie aub eens nagekeken worden, waarbij hopelijk onze internetsnelheid toch wat wordt verhoogd? Ik heb in mijn forumprofiel alvast mijn gegevens zo goed mogelijk proberen in te vullen.

Alvast hartelijk bedankt voor de moeite en tijd.

 

Vriendelijke groeten

Geert Claes

 

icon

Beste antwoord door YorickP 15 February 2021, 11:56

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart.
    - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

Indien dit geen verbetering geeft, dan kan een Prox forummedewerker dit verder bekijken voor u.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb het proces gestart waarover Martin sprak. Dit zou inderdaad een verbetering aan de snelheid geven. Indien dit niet het geval is, zullen we kijken om een technieker ter plaatse te sturen.

Ik heb het proces gestart waarover Martin sprak. Dit zou inderdaad een verbetering aan de snelheid geven. Indien dit niet het geval is, zullen we kijken om een technieker ter plaatse te sturen.

Beiden bedankt voor de snelle reacties en hulp. Het heeft inderdaad geholpen :-). De downloadsnelheid is nu verhoogd van 18 Mbps naar 27 Mbps.

 

Groetjes

Geert