Skip to main content
Vraag

Internetsnelheid

• 16 januari 2025
  • 4 reacties
  • 64 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Ik stel even de vraag of dit nog steeds mijn limieten zijn?
Volgens de PXS website is dat min 45 down en 14 up.

Nu fiber is nog niet beschikbaar in mijn straat (ik heb dit wel reeds doorgeven aan zowel Fiberklaar en PXS dat ik dit graag wil). Dus ik kan enkel wachten tot de werken zouden beginnen.

Maar dus in de tussentijd toch even checken of dit niet wat beter kan?
bedankt!

4 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1236 reacties
  • 16 januari 2025

Ik zou eens de echte snelheid meten via bvb een test beschikbaar op internet. Gewoon eens googlen.

Om een eerlijk resultaat te krijgen verbind je best uw PC rechtstreeks op de modem. Of eventueel draadloos dicht bij de modem. Met een PC bekom ik ongeveer met een abonnent zoals u ongeveer 90/20, draadloos wat minder. Minder is mogelijk. Het hangt wat af van de omstandigheden.

Martin
  • 32894 reacties
  • 16 januari 2025

@KristofD77 dat is de gegarandeerde snelheid die je zou zeker moeten halen maar de DLM zal proberen om je lijnsnelheid te verhogen indien mogelijk dwz als hierdoor de lijn niet onstabiel wordt en dit voor je eigen lijn en ook voor die van anderen die van de zelfde distributiekabel aftakken.

Wat geven ze bvb op in →  Poximus+/Myproximus onder Internet als snelheid ?

Wat voor internet box heb je is het een nieuwe Internet box of nog een B-box3 of B-box3V+

want als je een bbox3 hebt die van het merk sagemcom is dan kan je met het sagemtool** meer info krijgen over je lijn kwaliteit

**→  Sagem Tool Download | Proximus Cloud  tool opstarten en dan op je Bbox inloggen als User met het User paswoord (terug te vinden op een sticker van je bbox), om de situatie meer in detail te bekijken 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Practitioner
  • 79 reacties
  • 16 januari 2025

Cvanloon, dat is bekabeld getest uiteraard.
Speedtest van op de computer bevestigd de gegevens.

Bbox3v+ Martin.
Die setting had ik nog niet gezien in myPXS.
42,5/8,5 dus veel beter zal het niet kunnen vrees ik.

Maar ‘t is altijd de moeite om eens te checken en wie weet zeggen de moderators dat de Fiber teams er binnenkort aankomen in mijn straat :)

Martin
  • 32894 reacties
  • 16 januari 2025
  • Of het beter zou kunnen kan je beter zien via het →  Sagem Tool Download | Proximus Cloud 
    tool opstarten en dan op je Bbox3V+ inloggen als User met het User paswoord (terug te vinden op een sticker van je bbox).
  • Inderdaad hopelijk kan een PX moderator goed nieuws brengen omtrent fiberaansluiting.
  • Je zou eventueel ook eens een automatische lijntest kunnen initiëren** om te zien of je lijnsnelheid achteraf nog verhoogt:

** Zelf een lijntest (TBF) initiëren:

• - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur of via myproximus).
    - Er wordt nu een lijntest gestart (TBF).
    - Negeer de ganse boodschap (wort toch niet uitgevoerd), maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

KristofD77 schreef:

Bbox3v+ Martin.
Die setting had ik nog niet gezien in myPXS.
42,5/8,5 dus veel beter zal het niet kunnen vrees ik.

Maar ‘t is altijd de moeite om eens te checken en wie weet zeggen de moderators dat de Fiber teams er binnenkort aankomen in mijn straat :)

Reageer