Vraag

Internetproblemen - regelmatig

  • 28 October 2020
  • 7 reacties
  • 107 Bekeken

 

We hebben steeds meer problemen met internet.

Het signaal is door het hele huis vaak slecht geweest. We hebben geprobeerd dit op te lossen door enkele wifi-boosters toe te voegen. Dit hielp maar bood niet altijd een sterke dekking. Het enige deel van het huis waar de wifi goed en sterk is, bevindt zich direct naast de B-Box 3.

Nu ervaren we echter ook regelmatige wifi-onderbrekingen van 2-3 keer per dag. Dit gebeurt nu ongeveer een maand. Het rode lampje zit ook vaak op de doos.

Kan iemand alsjeblieft helpen?


7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemiddag, 

 

Zou het mogelijk zijn om je lijnnummer of klantennummer even toe te voegen aan je profiel? Dan kunnen we het even nakijken.

Ik heb mijn profiel bijgewerkt met mijn klantnummer. Bedankt.

FYI: mss toch ook eens checken of niet iets te maken heeft met “One SSID” die actief kan staan op je bbox 

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

 

bbox resetten = 20 sec resetknopje ingedrukt houden en da pas lossen

en ook wifi booster eens resetten en terug synchroniseren:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/je-wi-fi-booster-resetten.html

bedankt voor je reactie. Ik heb de One SSID al een tijdje uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld. Ik zal dit opnieuw proberen en ook de wifi-boosters resetten.

Is het beter om de One SSID aan te zetten? Het lijkt logisch om het "ene netwerk?"

 

Ik heb de One SSID, de router en de boosters gereset. Ik kan verbinding maken met internet via 5.0, maar de 2.4 werkt nu niet.

als one ssid uitgeschakeld is dan best opnieuw de booster resetten en synchroniseren 

NB: Bij mij staat one ssid uit,  had er te veel last mee.

Reputatie 7
Badge +4

@Wanderer de meting van je wifi-signaal is inderdaad niet ideaal. Hier vind je verschillende tips om je wifi te verbeteren. Als deze tips niet helpen, kunnen we iemand ter plaatse sturen om dit verder te na te kijken. 

Reageer