Skip to main content
Vraag

Internetkabel beschadigd door wegenwerken

• August 29, 2026
  • 2 reacties
  • 23 Bekeken

4 dagen geleden zijn ze in mijn straat begonnen aan wegenwerken en mijn kabel zou doorgeknipt zijn. Ik merkte dit meteen op omdat ik van thuis werk maar besloot toch even begrip te tonen en hoopte dat de mensen van de wegenwerken dit eventueel zouden opgemerkt hebben en dit eventueel zouden doorgegeven hebben, omdat daar blijkbaar ook procedures voor zijn heb ik begrepen. 

Na een volledige dag zonder internet besloot ik Proximus te contacteren en na de nodige eerste frustraties om iemand te pakken te krijgen, zouden ze een technieker langssturen om het probleem op te lossen. De technieker is effectief komen opdagen en heeft opnieuw vastgesteld dat inderdaad mijn internetkabel beschadigd is en het lasteam hiervoor moet langskomen. Ik vroeg naar de hersteltermijn en de technieker zij dat dit nog dezelfde dag zal plaatsvinden. 

Ondertussen zijn we 5 dagen verder, elke dag probeer ik opnieuw met proximus contact op te nemen wat voor verschrikkelijk frustraties zorgt omdat je eerst 30min moet wachten vooraleer je iemand kan bereiken, daarna moet je heel uw uitleg opnieuw doen voor dan te horen dat ze geen nieuwe informatie hebben omdat het lasteam een externe firma is.

We zijn anno 2026, internet is een basisbehoefte. Ik kan al 4 dagen niet werken en het ergste van al is dat ze dus ook geen tijdspannen kunnen doorgeven en als ik naar de externe firma vraag houden ze hun helemaal van de domme.

Heeft er iemand hier nog ervaring mee en hoe lang hebben jullie moeten wachten tot het probleem was opgelost?

2 reacties

Martin
  • August 29, 2026

@Tine DC ,

Omdat de Proximus-medewerkers dit zouden kunnen verder natrekken zullen zij uw gegevens nodig hebben om uw klantenfiche te kunnen raadplegen.
Vul die daarom vooraf aan in uw → ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt, kunt u in het privéveld "Ticket" bijkomende relevante informatie toevoegen.
Deze gegevens in privévelden zijn om wille van Privacy uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "Sla wijzigingen op".
Laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

Martin
  • August 29, 2026

@Tine DC nog als bijkomende info:

Het is wel zo dat de Proximus medewerkers hier maar pas maandag terug langskomen.
Dus eventueel toch eens bellen naar 080022800 bv alleen al om hen te vragen of ze ondertussen wat gratis data kunnen op je mobiele phone opladen, zodat je nog wat kunt internetten en de smartphone als hotspot kan gebruikt worden voor andere apparaten bv..

NB: Misschien heb je recht op :”Flex Emergency Internet” zo krijg je gratis mobiele data op je smartphone: