Skip to main content
Vraag

Internetbox v1bis gebruiken als booster

• 29 januari 2025
  • 5 reacties
  • 57 Bekeken

Na wat problemen met de installatie van Proximus en onhandigheid van de installateurs ben ik thuis geïndigd met een ongebruikte internet box. 

Is het een mogelijkheid om deze te gebruiken als booster, zoals de wifi booster v2?

5 reacties

Mutlie
  • 1901 reacties
  • 29 januari 2025

Ik ben niet technisch genoeg om dit met zekerheid te zeggen maar volgens mij niet.
Het verwondert mij ook dat deze niet is meegenomen door de technieker, en ook dat je hem niet moe(s)t terug sturen. Het is toch een internetbox en geen Bbox?

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 29 januari 2025
Mutlie schreef:

Ik ben niet technisch genoeg om dit met zekerheid te zeggen maar volgens mij niet.
Het verwondert mij ook dat deze niet is meegenomen door de technieker, en ook dat je hem niet moe(s)t terug sturen. Het is toch een internetbox en geen Bbox?

Het is effectief een internetbox. Ik weet ook niet goed wat er precies is misgelopen tijdens de installatie en depannage achteraf, maar er lag in de berging een ingepakte, nieuwe internetbox toen iedereen al even weg was.
Ik heb Proximus gecontacteerd en de reactie was dat er in hun systeem geen missende onderdelen waren, dus moest hem niet terug bezorgen. Maar eigenlijk ben er dus helemaal niks mee… :)

Martin
  • 32959 reacties
  • 29 januari 2025

Met de internet box kan je volgens mij ook niet genoeg instellingen doen via Myproximus 

Mutlie
  • 1901 reacties
  • 29 januari 2025

Mischien dat de moderatoren een antwoord hebben ?

Martin
  • 32959 reacties
  • 29 januari 2025

Ja maar zelfs al zou het kunnen dan zal het toch moeten via de myproximus interface moeten gebeuren en daar heb je alleen de optie om als bridge te gebruiken, dan zou PX daar ook dan eerst de mogelijkheden moeten voorzien. 

Mutlie schreef:

Mischien dat de moderratoren een antwoord hebben ?

Of de moderatoren kunnen mss wel voorstellen om de internet box gratis in te ruilen voor een BoosterV2 dat zou eventueel ook een oplossing kunnen zijn.

enfin we horen wel wat ze zeggen….