Vraag

internetbox proximus vervangen door eigen router Vigor2962

  • 3 February 2024
  • 1 reactie
  • 174 Bekeken

Hallo,

ik heb hier een draytek vigor router 2962 die ik zou willen inzetten ipv van mijn proximus internet box.

Ik heb alles ingesteld zoals wordt opgegeven (vlan tag wan op 20) , en dat werkt. Maar steevast om de 5 min. valt de wan verbinding uit voor ± 45 sec en wordt er terug een connectie gemaakt.

Als ik de internet box er tussen laat staan en de bridged modus (instelling op de proximus box) gebruik, krijg ik hetzelfde fenomeen.

Ik vermoed dus dat de vigor router ergens een probleem geeft, maar ik heb al alles reset en terug ingesteld, maar noppes; het probleem blijft.

Iemand toevallig al hetzelfde tegengekomen ?

 


1 reactie

Reputatie 4
Badge +1

@philippe phv hoe is deze aangesloten want ik zie dat deze ook een Fiber aansluiting heeft via SFP aansluiting, weet nu niet of dit de juiste verbinding is met de fiber box, ik heb via een dochter firma van proximus (Mobile Vikings) deze aansluiting met een asus router met utp kabel van de internet box naar de router met Vlan 20 poort en werkt perfect.

heb wat ik op https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_router_install/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/je-priverouter-instellen-als-draadloze-router.html

vond gewoon ingesteld met de juiste internet box.

ps: zien dat je een GPON SPF aansluiting hebt als je dit via die weg wilt aansluiten, maar proximus geeft daar geen ondersteuning voor.

Reageer