Vraag

internetbox

  • 1 November 2023
  • 1 reactie
  • 293 Bekeken

Hallo 

 

Ik lees dat er een nieuwe internetbox WiFi 6 beschikbaar is. Werkt deze internetbox met een WiFi bridge?

En zo ja, wat dien ik te doen om zo'n box te krijgen vij mijn flexpack, want de bbox 3 (welke WiFi is de bbox 3) is volgens mij toch wel traag geworden.


1 reactie

V: Ik lees dat er een nieuwe internetbox WiFi 6 beschikbaar is. Werkt deze internetbox met een WiFi bridge?

A: De internet box werkt samen met een wifi booster Versie2

====================================

V: En zo ja, wat dien ik te doen om zo'n box te krijgen

A: De Internet Box is beschikbaar

  1. Gratis als je een Flex-pack hebt met de superieure internetervaring
  2. Voor € 49 als je een ander internetproduct hebt

Log in op de MyProximus-app en stap over op de nieuwe Internet Box om je internetervaring met Wi-Fi 6 te transformeren.

1. Heb je al een Flex-pack met Superieure Internet ervaring, dan is het gratis

Superieure ervaring:
Snelheid Onbeperkt surfen thuis met max. 100 Mbps download- en 30 Mbps uploadsnelheid.
Stabieler en sneller internet

Dankzij de nieuwe Internet Box met Wi-Fi 6 technologie, kan je genieten van:

  • stabieler en sneller internet, zelfs wanneer de hele familie online is.
  • lager energieverbruik
  • betere bescherming tegen hackers

Beheer je wifi met de MyProximus-app:

  • Met Smart Wi-Fi kan je de snelheid en de sterkte van je wifi-signaal analyseren in elke kamer van je huis én krijg je persoonlijke aanbevelingen om deze te verbeteren.
  • Pauzeer de wifi-toegang volledig of op bepaalde toestellen als je nood hebt aan een digitale detox.
  • Deel snel en gemakkelijk je wifi met een QR-code.

Verbeter je wifi-bereik

Met de Wi-Fi Booster vergroot je je wifi bereik of sluit je je tv draadloos aan. Je hebt recht op 1 Wi-Fi Booster in je Flex pack (op aanvraag of op initiatief van de technieker).

Vaste lijn

Onbeperkt bellen naar vaste lijnen + 1000 min/maand naar gsm's in België 24/7.

2. Voor elk ander internetproduct is het € 49.

Let op de internet box bestellen :

Je kan dit alleen in de My Proximus App applicatie doen, niet via MyProximus web.

  • Je Internet Box via de MyProximus-app bestellen

  • Open de MyProximus-app op je gsm. Download de MyProximus-app als je deze nog niet hebt geïnstalleerd.
  • Druk op Producten, linksonder in het beginscherm van de app.
  • Scroll omlaag naar Smart Wi-Fi en kies Wifi-netwerk.

    Wat als je de melding "Activeer de intelligente wifi" krijgt?

    De app kan je vragen om Smart Wi-Fi in te schakelen. Volg de procedure. Sluit na het inschakelen van Smart Wi-Fi de app, open deze dan opnieuw en ga terug naar Wifi-netwerk.

  • Druk op "De nieuwe Internet Box bestellen".
  • Controleer je wifi-naam en wachtwoord. Druk op  om je wachtwoord weer te geven. Je kunt deze gegevens wijzigen door naar Uw toegangscodes wijzigen te gaan.
  • Wat moet je doen als er geen toegangscodes zijn of als deze niet juist zijn?

  • Er worden geen toegangscodes getoond: Druk op Uw toegangscodes wijzigen en voer inloggegevens naar keuze in of gebruik je huidige inloggegevens, die op de achterkant van je b-box staan. De wifi-naam staat naast 2.4 GHZ. Het wachtwoord staat naast WiFi Key of Wireless Key.
  • De toegangscodes zijn niet juist: Druk op Uw toegangscodes wijzigen en voer inloggegevens naar keuze in.
  • Druk op Bestellen. Volg de stappen om de bestelling te plaatsen.

Na ontvangst van je nieuwe Internet Box krijg je een verzendlabel toegestuurd om je vorige modem terug te sturen. Wij zullen er goed voor zorgen en het een tweede leven geven! Als je je apparatuur niet binnen de gestelde termijn terugstuurt, worden er kosten in rekening gebracht.

Vervang je b-box door een Internet Box | Proximus

=======================================

V: want de bbox 3 (welke WiFi is de bbox 3) is volgens mij toch wel traag geworden

A: bbox3 = Wifi5  
Je toestellen moeten uiteraard zelf ook Wifi-6 ondersteunen om ervan te kunnen genieten)

Maar de vraag is wat is reden dat je bbox 3 traag geworden is .

Heb je de toestellen al eens herstart of gereset in eerste instantie de bbox3 en evt de wifi bridge.
Is het trager geworden als je via de bbox3 verbinding maakt of als je via de wifi bridge verbinding maakt.

 

 

Reageer