Vraag

Internet werkt zeer traag of werkt heel slecht

  • 14 January 2024
  • 21 reacties
  • 364 Bekeken

Reputatie 1

Hey Hey 

 

dit is nu al het zoveelste probleem die ik hier nu al voor gehad heb. dat het internet zeer traag gaat werken of zelf uitvalt. vandaag rond 13u wou ik terug online gamen , en hoorden ze me zeer slecht, waardoor ik van het internet gegooid ben. internet box en bakje van de fiber allebei gereset. resultaat geen internet meer. hij verbind  verbind wel weer met zen router maar heeft geen internet. deze avond thuis gekomen. de internet box nogmaals gereset het internet werkt maar zeer traag , doe een speed test op mijn gsm 100MBPS met fiber snelheid. wil de playstation op starten die ondervind al problemen bekabeld. dus nog steeds geen werkend internet.

ik weet niet wat ik nog meer moet doen , maar wel verveleden dat ik dit toch zeker om de 2 maand een technieker mag voor laten komen…

 

alvast bedankt

Kristof


21 reacties

De Fibermodem ook al gerest geweest?

Is het een bbox4 dat je hebt,  indien niet mss moet er eens geprobeerd worden met deze bbox tenzij natuurlijk het probleem zich al op de fibermodem voordoet, mss kunnen de PX medewerkers morgen natrekken wat er in het verslag van de technieker(s) staat...

Reputatie 1

hey martin , 

 

als je de fiber modem het zwarte bakje bedoeld ja die heb ik al gereset , en ja het is een bbox 4 deze ook al meermaals gereset.

technieker moet nog langs komen jammer genoeg en nog bellen , elke gebeld naar de help desk

 

mvg

Kristof

Reputatie 1

Technieker gisteren langsgekomen probleem deed nog steeds voor terwijl hij er was , heeft de modem vervangen en dit hielp niet. dit wordt een nieuwe fiber kabel plaatsen er is te veel storing.

Ik heb identiek dezelfde problemen. Feit is dat het internet zeer onstabiel is , gaat van 47MBs naar 815 MBs… normaal is dat niet. En elke dag vallen we ook minstens 1 keer eraf. Sinds fiberinstallatie al. Technieker is vandaag al een ganse voormiddag oorzaak aan het zoeken. Het ligt NIET aan de modem, het ligt NIET aan de WIFI boosters. Waar het wel aan ligt mag Proximus verder onderzoeken na vandaag. Hij vervangt nu nog dat kleine zwarte bakje en we hopen… ik vermoed dat het in de straat zelf is, het kan toch bijna niet anders. Gezien ze hier bij de installatie zowel in de tussenmuur en zelfs in mijn riool hebben geboord verschiet ik van niks meer. We zullen het zien na vandaag.

Reputatie 1

Ik heb identiek dezelfde problemen. Feit is dat het internet zeer onstabiel is , gaat van 47MBs naar 815 MBs… normaal is dat niet. En elke dag vallen we ook minstens 1 keer eraf. Sinds fiberinstallatie al. Technieker is vandaag al een ganse voormiddag oorzaak aan het zoeken. Het ligt NIET aan de modem, het ligt NIET aan de WIFI boosters. Waar het wel aan ligt mag Proximus verder onderzoeken na vandaag. Hij vervangt nu nog dat kleine zwarte bakje en we hopen… ik vermoed dat het in de straat zelf is, het kan toch bijna niet anders. Gezien ze hier bij de installatie zowel in de tussenmuur en zelfs in mijn riool hebben geboord verschiet ik van niks meer. We zullen het zien na vandaag.

 

Dit is precies wat ik ongeveer heb , het werkt soms wel goed maar soms is het zeer slecht hopelijk werkt het na vandaag !

Reputatie 7
Badge +4

@kryptor @Shiro Is het probleem nu opgelost voor jullie ? 

Reputatie 1

@kryptor @Shiro Is het probleem nu opgelost voor jullie ? 

Gisteren technieker langs geweest dit heeft 1u goed gewerkt. Daarna terug heel slecht. Vandaag terug niets meer. 

 

Ik begin stilletjes aan mijn geduld te verliezen

Reputatie 1

 

 

Eerste foto was snelheid met fiber. 

 

2de foto was rond 9u

Reputatie 7
Badge +3

@kryptor 

als je met een UTP kabel rechtstreeks op de internetbox een speedtest doet is die dan wel goed?

 

Geert

@kryptor @HadewychT Ze maken telkens dossier op via SMS en dan enkele dagen erna sluiten ze opnieuw af. Ik heb een screenshot van de opvolging technieker.  Dus zwart op wit dat het niet aan interne netwerk in huis ligt maar iets anders....Ze komen niet met een oplossing, sluiten gewoon dossier af zonder opnieuw contact te nemen.  

Reputatie 1

@kryptor

als je met een UTP kabel rechtstreeks op de internetbox een speedtest doet is die dan wel goed?

 

Geert

De computer die rechtstreeks op de internetbox aangesloten is of tv blijven constant problemen hebben

Reputatie 1

 

Heb mijn ping laten testen op mijn pc en je ziet dat hij 3x zen verbinding verliest.

Reputatie 7
Badge +4

@kryptor Ik zie dat er voor jou een nieuwe interventie geboekt is voor verder nazicht. 

@Shiro Ook voor jou heb ik een nieuw ticket aangemaakt. Dit wordt eerst vanop afstand geanalyseerd door onze specialisten. zij zullen dan beslissen of een nieuwe interventie ter plaatse nodig is. Zij zullen je maandagochtend tussen 8 en 10 contacteren. Ik heb je ook een mail gestuurd met info hoe je deze afspraak kan wijzigen via My Proximus

Beste @HadewychT bedankt voor uw tussenkomst maar er stond dat iemand op maandag zou langskomen.  Gelieve mij telefonisch te contacteren.  Ik ben gaan werken.  De analyse van jullie technieker die hier 4u is geweest moet volstaan.  Ik laat niemand nog binnen tot ik weet wat jullie plan van aanpak is. Ik kan deze afspraak ook niet wijzigen.  Hopelijk staat hier niemand aan een gesloten deur..daarnet weer rond 16.30u plotse volledige uitval internet. Opnieuw actief na 3min. Binnen geen speciale signalen gezien modem perfect werkt. Daarna verbinding op 500mbs

 

Reputatie 1

Technieker is langs geweest , blijkbaar binnenshuis is er iets die een fout naar de modem terugstuurt. Waardoor alles noet meer werkte. Terug 1 voor 1 aansluiten en zien wat het is

Reputatie 1

Gisteren avond terug van het internet gesmeten , daarnet terug opnieuw. Ik heb al vermoedelijk de kapotte switch vervangen

@kryptor bedoel je elk apparaat geconnecteerd via de wifi? Bij mij zijn ze hier zogezegd maandag buiten komen kijken maar sindsdien niks vernomen muv bericht op X.  Voor een tel bedrijf bijzonder slecht in het tel contacteren van de klant.  @HadewychT 

Reputatie 1

@kryptor bedoel je elk apparaat geconnecteerd via de wifi? Bij mij zijn ze hier zogezegd maandag buiten komen kijken maar sindsdien niks vernomen muv bericht op X.  Voor een tel bedrijf bijzonder slecht in het tel contacteren van de klant.  @HadewychT 

 

Nee ook toestellen die verbonden zijn met kabel. In totaal 3x uitgevallen , gisteren en vandaag wel een goeie dag 

Dat lijkt me identiek hier. Deze namiddag weer 10 minuten niks. Op Twitter maken.ze me wijs dat ze me deze keer gaan bellen en dit binnen de 48u. Ben benieuwd. 

@kryptor bedoel je elk apparaat geconnecteerd via de wifi? Bij mij zijn ze hier zogezegd maandag buiten komen kijken maar sindsdien niks vernomen muv bericht op X.  Voor een tel bedrijf bijzonder slecht in het tel contacteren van de klant.  @HadewychT 

 

Nee ook toestellen die verbonden zijn met kabel. In totaal 3x uitgevallen , gisteren en vandaag wel een goeie dag 

Dat lijkt me identiek hier. Deze namiddag weer 10 minuten niks. Op Twitter maken.ze me wijs dat ze me deze keer gaan bellen en dit binnen de 48u. Ben benieuwd.

Reageer