Skip to main content

Dag,

 

Ik ben al jaren klant bij Proximus, maar het internet van de laatste tijd is gewoon niet meer om uit te houden. Tegen de avond is de verbinding super traag en kun je nog amper iets online doen. De downloadsnelheid is van hetzelfde liedje, max 12Mbps en op een goede dag eens 15Mbps. Zelfs al werk ik via een kabelverbinding is dit alsnog super traag…

 

Graag een oplossing

Emiel

 

Als je uw → b-box reset en daarna een speedtest uitvoert, waarbij je met een utp netwerkkabel  je laptop/pc (waarmee je de speedtestmeting doet) rechtstreeks verbindt met je bbox, welke → snelheid meet je dan? 
(vooraleer je de meting uitvoert, andere utp kabels losleggen op je bbox en ook wifi uitzetten** op je bbox)

Normaal zou je de minimum gewaardeerde snelheid moeten halen die je terugvindt → hier .

  • ** voor een bbox3=
    Schakel wifi uit door op je modem de on-off-knop   naast het wifilampje 3 seconden in te drukken.
    Op de voorkant van je modem kun je zien dat het wifilampje niet meer brandt. Dit bevestigt dat het wifi-netwerk uitgeschakeld is.
  • ** voor een internet box (& internet box+)=
    Schakel wifi uit door op je Internet Box de Wi-Fi-knop 3 seconden in te drukken.
    Op de voorkant van je Internet Box kun je zien dat het wifilampje niet meer brandt. Dit bevestigt dat het wifi-netwerk uitgeschakeld is.

 

 


Reageer