Skip to main content
Vraag

internet valt weg, melding P134

• July 9, 2025
  • 12 reacties
  • 1134 Bekeken

Sinds enkele dagen valt ons internet regelmatig weg en op tv scherm krijgen we de melding P134.

Heel irritant, soms werkt het paar uur en andere keren is het om de 5 minuten dat het wegvalt. Al gereset en gedaan maar helpt allemaal niet.

Naar jullie klantendienst bel ik niet meer daar word je toch niet geholpen. 2 maand geleden hadden we geen internet voor 3 dagen, 4 tal keer gebeld altijd iemand anders aan de lijn die  iets anders vertelt, tenslotte op facebook gepost en binnen de 10 minuten was het opeens opgelost …

Alvast bedankt!

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

12 reacties

Mutlie
  • July 9, 2025

de code P134 wijst op een zwak signaal tussen decoder en B-box waardoor de streaming niet goed genoeg gebeurt. Draadloos ?  Zo ja, kan je eens testen door te verbinden met een kabel?

Ik heb het probleem niet (want mijn V7 is verbonden met een kabel) maar het schijnt dat de foutmelding ook weggaat door een keer te zappen. 

Martin
  • July 9, 2025

@ThomasL 

Cfr: Mutlie

&

Als het internet wegvalt is dit dan zowel via wifi en valt het ook weg als je op je LAN poort aangesloten bent met Laptop/PC en hoe lichten de lampjes op, op je je internet box op het moment dat internet wegvalt.

Je kan altijd al eens proberen door je toestellen te herstarten vooraleer je de internet box reset 

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 23, 2025

@ThomasL 

De kwaliteit van je aansluiting is uitgemeten en blijkt in orde te zijn.

Heb je de toestellen kunnen herstarten?

Heb je nog onderbrekingen gehad?

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • August 4, 2025

@ThomasL 

De kwaliteit van je aansluiting is uitgemeten en blijkt in orde te zijn.

Heb je de toestellen kunnen herstarten?

Heb je nog onderbrekingen gehad?

Geert

Beste,

Wij waren op vakantie, sinds gisteren thuis.

We hebben nog steeds hetzelfde probleem.

Bellen naar de klantendienst is nutteloos, elke keer iemand anders aan de lijn. Elke keer wordt er iets anders verteld en gezegd. Onbekwaamheid tot en met …

Mutlie
  • August 4, 2025

@ThomasL 
Heb je de raad van ​@Martin en van mij opgevolgd?
Kan je antwoorden op de vraag van ​@Martin?

• Auteur
  • Apprentice
  • August 4, 2025

Is inderdaad draadloos beneden in de living, internet valt weg en op tv krijgen we melding p134. Als we 1 minuut later zappen zoals je zegt werkt het terug. Boven hebben we ook tv die niet draadloos is, en daar hebben we geen probleem.

Martin
  • August 4, 2025

@ThomasL Draadloos beneden, bedoel je dan dan dat deze V7 decoder met een wifi booster aangesloten is, en op het moment dat het voorvalt hoe branden de lichtjes op je booster. 
(zie →  hoe lichten de lampjes op )

Je zou eventueel eens beide V7 decoders van plaats kunnen verwisselen, om te zien of het probleem met de decoder meegaat, om zo al 100% uit te kunnen sluiten dat evt iets met de decoder zou kunnen te maken hebben.

Is inderdaad draadloos beneden in de living, internet valt weg en op tv krijgen we melding p134. Als we 1 minuut later zappen zoals je zegt werkt het terug. Boven hebben we ook tv die niet draadloos is, en daar hebben we geen probleem.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 4, 2025

Is inderdaad zoals je zegt decoder aangesloten met wi-fi booster. Als het wegvalt brandt enkel het power lampje nog op de booster.

Martin
  • August 4, 2025

Als het een booster V1 is dan brand het 

Link quality LED Link Quality 

niet meer op 

(zie →  hoe lichten de lampjes op )

• Je zou de booster ook eens kunnen zonder spanning zetten gedurende 10 sec

• Auteur
  • Apprentice
  • August 4, 2025

Ik heb de v1

Martin
  • August 4, 2025

Als je V1 booster eens 10 sec zonder spanning gezet hebt en je terug verbinding hebt, geef dan eens door hoe de lichtjes juist oplichten op je Booster V1 
Welke kleur hebben ze , knipperen ze.

En als je de fout terug moest krijgen dan ook de lampjes op je bbox eens bekijken wat zij doen

(hoe je dit kunt checken zie →  hoe lichten de lampjes op )

• Auteur
  • Apprentice
  • August 5, 2025

Ondertussen allemaal gedaan, blijft hetzelfde. Naar Proximus gebeld en eindelijk een afspraak kunnen regelen met een technieker, die hopelijk ook afkomt volgende week.

Een hele dag moeten bezig zijn om een afspraak te kunnen regelen, belachelijk. Iedere keer iemand anders, iedere keer opnieuw alles testen, niemand weet daar iets van elkaar, doorverbinden met degene die je eerder aan de telefoon hebt kan men blijkbaar ook niet, het is rampzalig. Ikzelf was gisteren maar terug in de avond bereikbaar en dus kreeg mijn vriendin geen afspraak geregeld omdat dit blijkbaar via mijn gsm nummer moet terwijl wij gewoon samen wonen. Uiteindelijk belt diegene die afspraak moet vastzetten s avonds toch nog op mijn gsm nummer en diegene ging nog eens alles testen, damn bende amateurs.