Vraag

Internet valt weg


Reputatie 1

Hallo,

 

Sinds kort ben ik overgestapt naar Proximus Epic combo. Eerste paar dagen leek alles prima te werken maar daarna heb ik regelmatig dat het internet een aantal keer per dag weg valt. Dit duurt dan een paar minuten totdat de verbinding hersteld wordt.

Ik zit voornamelijk op wifi maar ik zie op het modem het internet lampje uit gaan en het DSL lampje begint te knipperen. Opnieuw opstarten van het modem maakt geen verschil. Verbinding valt dus weg op alle aanwezige apparaten in huis.

Natuurlijk valt dit nu meer op omdat we met z'n allen thuis zitten maar daarvoor was dit probleem er ook al.

 

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.


15 reacties

dan heb je veel kans dat het richting proximus moet gezocht worden

zij kunnen morgen je lijn eens nakijken of er tot aan modem fouten/errors kunnen vastgesteld worden.

Je kan altijd eens proberen door de bbox te resetten of het helpt, maar het kan zijn dat je poort op de lijnkaart waarop je aangesloten bent met je bbox de oorzaak is.

ook eens goed natrekken of het kabeltje dat op je bbox toekomt goed contact maakt en aan de andere kant ook waar het op de vdsl filter toekomt (NTP2007/TF2007 aangeduid met DSL)

 

Reputatie 7
Badge +4

Goeiemorgen,

Is het mogelijk je lijnnummer of klantennummer in je profiel toe te voegen? Zo kunnen we de lijn nakijken en uitmeten.

Reputatie 1

Hallo Charlotte,

Lijnnummer is telefoonnummer? Ik heb mijn profiel zo volledig mogelijk ingevuld.

 

Reputatie 7
Badge +4

Daniël, 

 

Bedankt voor de aanvulling, ik vond alles wat ik nodig had. Kan je hetvolgende even voor mij uitvoeren aub? 

Reset Bbox 3

 

Reputatie 1

Gedaan

Reputatie 7
Badge +4

Kan je dit na de reset een tijdje testen?

Reputatie 1

Ja, ik al het in de gaten houden.

Bedankt!

Reputatie 1

Helaas is het probleem met de reset niet verholpen.

Zojuist viel het weer voor een 3 tal minuten weg. Wifi verbinding blijft goed, maar de data verbinding naar ‘buiten’ valt weg en komt even later weer terug

als de DSL led knippert zoals je aangegeven hebt dan zal je inderdaad op dat moment geen TV en ook geen internet hebben, je hebt wel wifi verbinding met je bbox maar naar en van de buitenwereld kunnen er op dat moment geen signalen doorstromen.

Enfin we zullen zien wat de proximus medewerkers zelf voorstellen, mss bbox vervangen of anders een technieker die moet komen vaststellen of het probleem zich voordoet verderop richting proximus toe.

Reputatie 7
Badge +4

@D Maerschalck Ik zie inderdaad wel wat verbrekingen op je lijn. Ik denk dat er best eens een technieker ter plaatse komt om dit op te lossen als er zeker niemand ziek is bij u thuis. Dit om de veiligheid van onze techiekers ook te garanderen. 

Reputatie 1

Dat zou heel fijn zijn!

Hier is niemand ziek.

Er zou morgen dan iemand langskomen van 10u tot 12u30, is dit OK voor jou? De technieker laat telefonisch nog iets van zich weten, een halfuurtje tot een kwartiertje voor zijn aankomst.

Reputatie 1

Fantastisch, dankjewel!

Reputatie 1

Gister is de technieker langs geweest.

In de kast buiten bleek een draadje niet helemaal lekker vast te zitten. Sinds gister probleemloos internet! Bedankt voor de snelle hulp!

Reputatie 7
Badge +4

Heel blij dit te horen! 

 

Fijne dag nog en een hele goede gezondheid toegewenst! 

Reageer