Vraag

Internet valt steeds uit.

  • 23 August 2020
  • 8 reacties
  • 1857 Bekeken

Hallo, eerder plaatste ik hier al een mededeling dat ons internet om de 5 min uitviel. Nu is dit probleem nog steeds niet verholpen. We hebben sinds kort wel een Magic Wifi Mini set aangeschaft van Devolo. Wanneer ik deze instel, zie ik meteen dat ook door het internet steeds uitvalt dat versterkt wordt. Ik heb dus de veronderstelling dat onze modem momenteel niet correct werkt. Resetten enzoverder is allemaal al getest, maar het uitvallen komt nog altijd voor. Kunnen jullie anders een medewerker langssturen of hoe kan ik ervoor zorgen dat er iemand van proximus met expertise, onze bbox eens onderhanden kan nemen en ervoor zorgen dat het internet correct werkt?

 

Als ik verifieer met de toolbox, zit de lijn goed:

 


8 reacties

Aan deze resultaten kun je alleen maar zeggen dat alles uitstekend is maar dat is ook alles!

Als je zegt dat het internet wegvalt bedoel je waarschijnlijk dat je niet meer op www kunt surfen en valt dit dan voor ook als je een bedrade  verbinding maakt (utp kabel) met een toestel of enkel en alleen met wifi en als het met wifi voorvalt gebeurt dit dan als je rechtstreeks een wifi verbinding maakt via de bbox.

Heb je ook al One SSID eens uitgezet op de bbox.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Uit deze gegevens kan iemand van proximus dan eventueel beslissen indien het nodig is van de bbox te vervangen of dat het nodig is om een technicus te sturen bvb ….

Prox medewerkers komen morgen terug langs op het forum.

Reputatie 7
Badge +4

Welke LEDs branden op de Bbox als “het internet” uitvalt?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_led/particulieren/support/internet/internet-thuis/installatie-en-kabels/controlelampjes-op-je-modem.html

&

Fyi: kan Magic PLC er eventueel mee te maken hebben (stelt et probleem zich nog wanneer deze vewijderd werden?)

ihttps://nl.forum.proximus.be/internet-10/internet-valt-weg-en-wordt-traag-49952

Laatste firmware geïnstalleerd?

https://www.devolo.com/support/downloads/download/magic-1-wifi-mini

 

 

volgens ik begrepen heb valt internet ook uit als directe verbinding is met bbox, maar daarvoor moet eer eerst feedback komen van TS dus als dit het geval is moet er niet richting magic gekeken worden.

Ik weet ook niet als Prox geen problemen kan vaststellen, in hoeverre er van proximus uit op afstand kan gecheckt worden  op 

 - Internet onderbrekingen
  - LAN onderbrekingen
 -  Wifi onderbrekingen

Reputatie 7
Badge +4

@InvitedSenpai Ik heb je lijn nagekeken en buiten af en toe een onderbreking van de stroom van de modem zie ik geen enkele onderbreking, zeker niet om de 5 min. Ook op de draadloze verbinding zie ik geen probleem van hieruit. Heb je dit probleem op alle toestellen ? Zijn ze bekabeld verbonden met de b-box, of draadloos ? Had je het probleem ook al voordat je die devolo had aangesloten ? 

Hallo iedereen. Ik merk meteen dat er vele vragen bovenkomen. Ik heb echter wel geen antwoord op alle vragen. Maar ik maak een ruwe schets van de situatie:

 

Er zijn 2 SSID’s:

Proximus-Home-F958: originele WIFI van modem.

Devolo098-extra: WiFi magic LAN - PLC netwerk

 

Ik heb dus een “devolo Magic 1 WiFi mini - adapter” aangeschaft. Omdat ik boven graag een LAN bekabeling wil naar men Laptop/PS4,  heb ik de installatie volbracht en het WiFi adaptertje ingeplugd, rechtstreeks in het stopcontact. Dit brengt ook een wifi-netwerk met zich mee dat zich identificeert onder een andere SSID.

 

Het probleem: Nu komt het vaak voor, dat het PLC lichtje rood brandt. Wanneer dit gebeurt, is er volledig geen internet. Dit houdt dan aan voor zo een vijftal à tiental seconden. Eerst viel ook het gewone internet uit, wanneer het lampje rood brandde. Nu is het slechts het powerline netwerk dat wegvalt. De SSID: “Proximus-Home-F958” lijkt al stabiel geworden te zijn.

 

Wat ik al gedaan heb: Ik heb alles geprobeerd. Mesh-wifi uitschakelen op de adapter, want dit blijkt ook een invloed te hebben op het routen. Alles resetten. De modem, het powerline netwerk, dat gaf mij 4 dagen probleemloze verbinding. Tot plots, het rode lampje weer ging oplichten en de verbinding bevroor. Als ik mijn game speel, zie ik een symbool van latency. Dat wil dus zeggen dat mijn PING enorm hoog is. Ik heb nochtans alle stappen gevolgt van devolo, dus ik snap het probleem niet.

Heb ook net de nieuwste software aangebracht op beide adapter, maar er is nog steeds geen verbetering. Kan dit aan de modem liggen? Want zelfs als ik de WiFi kit verplaats naar een bereik van 10m radius rond de modem, licht het rode lichtje ook op. ONE SSID heb ik voorlopig uitgeschakeld, maar nog steeds geen verandering.De cockpit app zegt nochtans dat alles in orde is, en er geen updates nodig zijn:

@InvitedSenpai Ik heb je lijn nagekeken en buiten af en toe een onderbreking van de stroom van de modem zie ik geen enkele onderbreking, zeker niet om de 5 min. Ook op de draadloze verbinding zie ik geen probleem van hieruit. Heb je dit probleem op alle toestellen ? Zijn ze bekabeld verbonden met de b-box, of draadloos ? Had je het probleem ook al voordat je die devolo had aangesloten ? 

Die onderbreking van de stroom, kan die er mee te maken hebben? 

 

 

je zou van de basis moeten testen dus direct vanop de bbox (en ook zonder One SSID actie zeker als je wilt testen over wifi  wilt doen) maar de allereerste test zou moeten zijn dat je bekabelde verbinding op de bbox in orde blijft (internet en Lan led in de gaten houden) en als je daarvan zeker bent dan stap per stap verder gaan.

je zou van de basis moeten testen dus direct vanop de bbox (en ook zonder One SSID actie zeker als je wilt testen over wifi  wilt doen) maar de allereerste test zou moeten zijn dat je bekabelde verbinding op de bbox in orde blijft (internet en Lan led in de gaten houden) en als je daarvan zeker bent dan stap per stap verder gaan.

Net getest, wanneer ik een Ethernet kabel verbindt rechtstreeks op de modem, behaal ik een topsnelheid. Echter wanneer ik de Ethernet kabel boven aansluit op PC en WiFi Magic mini set aansluit, is die verbinding zeer slecht, het lijkt alsof de devolo de verbinding voortdurend verliest, ik weet alleen niet waarom. Het rode huisje licht steeds op...

en met “one ssid uit” en je direct via wifi werkt met de bbox (dus wifi plc’s uit) als je dicht staat met een toestel die verbinding maakt op wifi-5.0-xxxx blijft je snelheid en je verbinding dan goed.

Je moet echt in stappen werken om zo te kunnen ontdekken of het alleen aan de plc’s gelegen is.

Reageer