Vraag

Internet valt steeds kort weg

  • 5 October 2021
  • 39 reacties
  • 7360 Bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

Reputatie 1

Voila ik denk dat het nu disabled is? Ik zal zien wat het geeft.

Is er een verschil tss de toestellen die op verschillende frequenties zitten? 

 

 

Reputatie 1

Kan zijn dat je eerst  de voet moet effen losmaken om de sticker te zien, door deze voet een kwartslag te verdraaien.

 

Check ik heb het gevonden, idd losgedraaid. We gaan het eens proberen met de instellingen aan te passen, bedankt voor de hulp hé!

Kan zijn dat je eerst  de voet moet effen losmaken om de sticker te zien, door deze voet een kwartslag te verdraaien.

Reputatie 1

Ik heb geen sticker met het userpaswoord op onze modem, enkel de sticker met de qr code en het wifiwachtwoord… 

Mss dan toch eens proberen om One SSID uit te zetten op je bbox, om zo te kunnen vaststellen of het dan beter wordt

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1 (daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld


      (PS: Op identiek de zelfde manier wordt trouwens "One SSID" weer geactiveerd)

Reputatie 1

@Salvia

Ik heb je aansluiting eens uitgemeten en de resultaten zijn wel goed.

Heb je, zoals @Martin al gevraagd had al eens rechtstreeks op de modem met een kabel uitgeprobeerd?

 

Heb je de modem ook al eens herstart? 

indien zo, al eens een reset gegeven? 

 

 

Groeten

Geert

@GeertC ik denk niet dat ik bekabeling heb, dat zou ik eens moeten nakijken :-)

Ik heb al meermaals herstart en bekabeling gedaan. 

Onze telefoons zijn android, vandaag viel mijn laptop ook weer dikwijls uit de wifi zeer vervelend als ik telefoons aan het doen ben voor mijn werk, de lijn valt dan gewoon weg :( 

 

Je hebt de bbox dus reeds herstart en de bekabeling nagekeken.

Heb je hem al gereset zoals in het 2de filmpje?

 

Geert

Ik heb dit weekend een reset gedaan idd. 

Alle kabels zijn ok volgens mij, en ook alle lampjes heb ik gechecked :-) 

Op onze telefoons vandaag ook constant problemen...

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Salvia

Ik heb je aansluiting eens uitgemeten en de resultaten zijn wel goed.

Heb je, zoals @Martin al gevraagd had al eens rechtstreeks op de modem met een kabel uitgeprobeerd?

 

Heb je de modem ook al eens herstart? 

indien zo, al eens een reset gegeven? 

 

 

Groeten

Geert

@GeertC ik denk niet dat ik bekabeling heb, dat zou ik eens moeten nakijken :-)

Ik heb al meermaals herstart en bekabeling gedaan. 

Onze telefoons zijn android, vandaag viel mijn laptop ook weer dikwijls uit de wifi zeer vervelend als ik telefoons aan het doen ben voor mijn werk, de lijn valt dan gewoon weg :( 

 

Je hebt de bbox dus reeds herstart en de bekabeling nagekeken.

Heb je hem al gereset zoals in het 2de filmpje?

 

Geert

Reputatie 1

@Salvia

Ik heb je aansluiting eens uitgemeten en de resultaten zijn wel goed.

Heb je, zoals @Martin al gevraagd had al eens rechtstreeks op de modem met een kabel uitgeprobeerd?

 

Heb je de modem ook al eens herstart? 

indien zo, al eens een reset gegeven? 

 

 

Groeten

Geert

@GeertC ik denk niet dat ik bekabeling heb, dat zou ik eens moeten nakijken :-)

Ik heb al meermaals herstart en bekabeling gedaan. 

Onze telefoons zijn android, vandaag viel mijn laptop ook weer dikwijls uit de wifi zeer vervelend als ik telefoons aan het doen ben voor mijn werk, de lijn valt dan gewoon weg :( 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Kristof_012 

Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad niet fijn is.

Aangezien je de onderbrekingen zowel via kabel als via WiFi hebt lijkt het me eerder buiten te liggen.

We zullen de analyse van de technicus morgen verder afwachten.

 

Groeten

Geert

ping test gedaan naar 8.8.8.8 en pings vallen weg. zowel via kabel als op wifi ping test gedaan

 

heb ook problemen met de bbox 3.

internet valt weg, bbox 3 reeds vervangen, maar problemen blijven.

Dit is niet enkel via wifi, ook via kabel valt internet weg.

technieker komt morgen voor de 2de keer.

reset bbox3 helpt in mijn geval een uurtje en dan zou je weer  een reset moeten doen of wa ?

Kan de bedoeling niet zijn.

Denk dat ik binnenkort een  greppel graaf en coaxkabel leg voor telenet, er staat juist op de hoek van woning een telenet paaltje.

Reputatie 7
Badge +3

@Salvia 

Ik heb je aansluiting eens uitgemeten en de resultaten zijn wel goed.

Heb je, zoals @Martin al gevraagd had al eens rechtstreeks op de modem met een kabel uitgeprobeerd?

 

Heb je de modem ook al eens herstart? 

indien zo, al eens een reset gegeven? 

 

 

Groeten

Geert

Badge +4

Als de telefoons (GSM’s en tablet) van apple zijn kan er idd iets haperen, meestal wordt dan de conductor uitgeschakeld op de modem door iemand van PX

heb je de mogelijkheid van ook te controleren of internet ook wegvalt als je een laptop of pc bvb. rechtstreeks verbindt met een netwerkkabel aan de bbox.

Ik veronderstel dat het DSL ledje op de bbox blijft continu oplichten aangezien dat je zegt dat het kort wegvalt, want als DSL ledje ( (je VDSL lijnsignaal) niet meer continu zou oplichten dan duurt het wel een tijdje vooraleer je verbinding terug tot stand komt.

Reageer