Vraag

Internet valt steeds kort weg

  • 5 October 2021
  • 39 reacties
  • 7338 Bekeken

Reputatie 1

onze lijn valt constant kort weg. 

Een paar maanden gelende kregen we een nieuwe modem maar het probleem is niet verholpen.

Het begon met onze telefoons en tablet, vandaag gelooft de laptop er ook telkens aan. Heel vervelend tijdens het telewerken. Ik heb al meermaals naar de klantendienst gebeld maar ook dat levert niet echt iets op :(  Onze telefoons hebben het telkens ook lastig weer te verbinden, mijn vriend had vorige maand een hoge data rekening daardoor. 

De technieker die langskwam beweerde ook dat er helemaal geen probleem was op een niet zo vriendelijke manier, en het moet dan net lukken dat de verbinding eens een half uurtje stabiel blijft :-) 

 

Zucht… 

 

 


39 reacties

Deze problemen klinken hetzelfde als de onze:

Sleept dit echt al 2 jaar aan? Hier in dit ticket wordt dan weer een andere suggestie gegeven om een technieker langs te laten komen. Bestaat hier reeds een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +3

@Jonathanvao

Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel dan meet ik je aansluiting eens uit.

 

Geert 

Hier ook de laatste weken een ramp met het internet.. alles valt steeds uit broadband lampje en phone lampje knipperen dan. Na een minuut of 3 is er dan terug internet. Al meerdere malen reset gedaan. Werkt dan een halve dag goed.. 

Reputatie 7
Badge +3

@David73 

Ik heb je lijn uitgemeten, het signaal dat toekomt op je modem is goed. 

Heb je op al je apparaten een zwakke internet verbinding?

 

Geert

Geraken deze problemen ooit opgelost want ook hier hetzelfde probleem.

@Mustang Driver 

Tip: Best zo weinig mogelijk privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen en de met privé" aangeduide tekstvelden, kunnen enkel door proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" .

NB: binnen het uur na het posten van je bericht kun je nog je bericht zelf editeren door onderaan je bericht op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen, anders kan het enkel nog door een proximus medewerker (moderator) gebeuren.

.

Mijn klantnummer : 16365144

Reputatie 5
Badge +2

@Mustang Driver Zou je in je forumprofiel je klantennummer kunnen toevoegen zodat we je lijn kunnen nakijken.

Bij wijze van een test, heb ik een volle dag geen gebruik gemaakt van mijn internet. Alle lampjes van mijn b box 3 bleven mooi branden. ‘s avonds ging ik op internet en na ongeveer 4 a 5 minuutjes viel mijn internet plots weg. Dat gebeurd telkens ik gebruik wil maken van het internet. Ik denk dat Proximus dit bewust doet om van hun klanten af te raken, of is dit een technische fout. Ik heb er het raden naar.

onze lijn valt constant kort weg. 

Een paar maanden gelende kregen we een nieuwe modem maar het probleem is niet verholpen.

Het begon met onze telefoons en tablet, vandaag gelooft de laptop er ook telkens aan. Heel vervelend tijdens het telewerken. Ik heb al meermaals naar de klantendienst gebeld maar ook dat levert niet echt iets op :(  Onze telefoons hebben het telkens ook lastig weer te verbinden, mijn vriend had vorige maand een hoge data rekening daardoor. 

De technieker die langskwam beweerde ook dat er helemaal geen probleem was op een niet zo vriendelijke manier, en het moet dan net lukken dat de verbinding eens een half uurtje stabiel blijft :-) 

 

Zucht… 

 

 

Ik heb ook dit probleem al weken aan één stuk. Ik weet niet wat er daar allemaal gebeurd bij Proximus. Ze zijn dan ook zeer moeilijk te contacteren.

@GeertC regel jij een afspraak? Of moeten wij nog ergens naar bellen?

Elke voormiddag behalve op donderdag. 

Reputatie 7
Badge +3

@Steven_053 

Op welke dag kunnen we ‘t best ieamand naar je toesturen?

 

Geert

Wij hebben daar sinds een paar weken ook last. Dat is redelijk lastig. 

Dus het beste is om een technieker te laten langskomen?

je zet best one ssid uit via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1 (daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".

zo heb een apart SSID voor 2.4 

en zzn apart SSID voor 5.0 

ipv één SSID = “Proximus-Home-3BF8” voor zowel de 2.4 als de 5.0 

Reputatie 1

Sorry dat ik dit toppic nog eens tot leven wek :-) 

Er kwam een technieker langs en alles leek in orde, maar vandaag

De internetradio wou niet meer online, die wil alleen maar werken op de  2.4 dus heb ik dat netwerk hernoemd. De SIDD staat nog aan.

Op onze bovenverdieping maakt mijn gsm nu geen wifi verbinding meer, hij vraagt steeds het wachtwoord, soms lukt het inloggen soms niet. Ook de kinderen klagen nu dat wifi wegvalt op hun kamers… Ik word er een beetje gek van. Ik hoop dat er een simpele oplossing is in de instellingen ergens? :-)

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Salvia Ik heb een afspraak voor je geboekt op dinsdag tss 8 en 12.30. Er waren ook nog afspraken beschikbaar voor zaterdag of voor dinsdagavond. Als dat evt toch beter zou passen kan je je afspraak aanpassen via My Proximus

Reputatie 1

@GeertC 

Di 19/10, do 21/10 in de vm das het enige dat kan volgende week.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Salvia 

Dit is inderdaad niet de bedoeling, onze oprechte verontschuldigingen hiervoor..

Ik zal een technicus naar je toesturen om ter plaatse de internetverbinding te laten nakijken.

Wanneer zou deze techn. kunnen langskomen?

 

Geert

Reputatie 1

@GeertC is er nog iets dat u kan doen? 

Gisteren hebben wij twee keer naar proximus proberen bellen de eerste keer sloeg het na tien minuten af. En de tweede keer na 19 minuten wachttijd viel de verbinding opnieuw uit, het is een beetje hopeloos… Ik ben het beu aan mijn baas te moeten uitleggen dat onze internetverbinding kwakkel is, ik val steeds uit tijdens vergaderingen. 

 

Ja, aangezien de modem al vervangen werd, zal er dan een Proximus Forummedewerker, als die hier de draad opneemt, verder moeten beslissen of er een technieker moet langskomen om dit probleem verder grondig te onderzoeken...

Reputatie 1

@Salvia, Toch voor alle zekerheid nog eens de vraag stellen of het met toestellen van Apple zijn waarmee je het probleem ondervindt?
In dit geval zou iemand van u Proximus de “Conductor” kunnen uitschakelen op je  modem, want dit kun je zelf niet en moet op afstand gebeuren.

Er is maar één ipad in huis, verder dus op mijn werk pc (Windowd) en op onze andoid gsm’s...

@Salvia, Toch voor alle zekerheid nog eens de vraag stellen of het met toestellen van Apple zijn waarmee je het probleem ondervindt?
In dit geval zou iemand van u Proximus de “Conductor” kunnen uitschakelen op je  modem, want dit kun je zelf niet en moet op afstand gebeuren.

Reputatie 1

De problemen blijven, gisteren was het echt erg. 

Boven hebben we een wifi versterker staan, daar lijkt alles ok, ook met de kabel die we boven hebben zitten blijft alles werken. Het probleem blijft zich dus voordoen op de benedenverdieping, en wordt erger en erger… 

@Salvia inderdaad nu staat One SSID af en heb je twee SSID namen ene voor wifi-2.4GHz en ene voor wifi-5.0GHz 

Je kan zelf op je toestel in de binnenkomende wifi signalen kiezen voor 2.4 of 5.0

het voordeel van 5.0 is dat de snelheid hoger gaat maar met het nadeel dat dit signaal ook vlugger afzwakt ifv afstand en hindernissen die het signaal doorkruist.

Het 2.4 signaal draagt verder maar heeft dan weer het nadeel dat je veel vlugger kunt gestoord worden door naburige wifisignalen die ook binnenkomen (aangezien dit signaal verder draagt)

Met One SSID kunnen je toestellen evengoed op 2.4 of 5.0 zitten maar je ziet het niet direct aangezien beide signalen de zelfde wifi netwerknaam dragen in dit geval.

Dus als je 5.0 op een toestel goed binnenkomt, kun je beter voor 5.0 kiezen

Bij One SSID zou deze keuze automatisch moeten gebeuren maar het nadeel van One SSID kan zijn dat niet alle toestellen daar evengoed kunnen mee omgaan.

Reageer