Vraag

Internet valt steeds kort weg

  • 5 October 2021
  • 39 reacties
  • 7338 Bekeken

Reputatie 1

onze lijn valt constant kort weg. 

Een paar maanden gelende kregen we een nieuwe modem maar het probleem is niet verholpen.

Het begon met onze telefoons en tablet, vandaag gelooft de laptop er ook telkens aan. Heel vervelend tijdens het telewerken. Ik heb al meermaals naar de klantendienst gebeld maar ook dat levert niet echt iets op :(  Onze telefoons hebben het telkens ook lastig weer te verbinden, mijn vriend had vorige maand een hoge data rekening daardoor. 

De technieker die langskwam beweerde ook dat er helemaal geen probleem was op een niet zo vriendelijke manier, en het moet dan net lukken dat de verbinding eens een half uurtje stabiel blijft :-) 

 

Zucht… 

 

 


39 reacties

heb je de mogelijkheid van ook te controleren of internet ook wegvalt als je een laptop of pc bvb. rechtstreeks verbindt met een netwerkkabel aan de bbox.

Ik veronderstel dat het DSL ledje op de bbox blijft continu oplichten aangezien dat je zegt dat het kort wegvalt, want als DSL ledje ( (je VDSL lijnsignaal) niet meer continu zou oplichten dan duurt het wel een tijdje vooraleer je verbinding terug tot stand komt.

heb ook problemen met de bbox 3.

internet valt weg, bbox 3 reeds vervangen, maar problemen blijven.

Dit is niet enkel via wifi, ook via kabel valt internet weg.

technieker komt morgen voor de 2de keer.

reset bbox3 helpt in mijn geval een uurtje en dan zou je weer  een reset moeten doen of wa ?

Kan de bedoeling niet zijn.

Denk dat ik binnenkort een  greppel graaf en coaxkabel leg voor telenet, er staat juist op de hoek van woning een telenet paaltje.

Reputatie 1

Kan zijn dat je eerst  de voet moet effen losmaken om de sticker te zien, door deze voet een kwartslag te verdraaien.

 

Check ik heb het gevonden, idd losgedraaid. We gaan het eens proberen met de instellingen aan te passen, bedankt voor de hulp hé!

Reputatie 1

De problemen blijven, gisteren was het echt erg. 

Boven hebben we een wifi versterker staan, daar lijkt alles ok, ook met de kabel die we boven hebben zitten blijft alles werken. Het probleem blijft zich dus voordoen op de benedenverdieping, en wordt erger en erger… 

Badge +4

Als de telefoons (GSM’s en tablet) van apple zijn kan er idd iets haperen, meestal wordt dan de conductor uitgeschakeld op de modem door iemand van PX

Ja, aangezien de modem al vervangen werd, zal er dan een Proximus Forummedewerker, als die hier de draad opneemt, verder moeten beslissen of er een technieker moet langskomen om dit probleem verder grondig te onderzoeken...

Reputatie 1

@Salvia

Ik heb je aansluiting eens uitgemeten en de resultaten zijn wel goed.

Heb je, zoals @Martin al gevraagd had al eens rechtstreeks op de modem met een kabel uitgeprobeerd?

 

Heb je de modem ook al eens herstart? 

indien zo, al eens een reset gegeven? 

 

 

Groeten

Geert

@GeertC ik denk niet dat ik bekabeling heb, dat zou ik eens moeten nakijken :-)

Ik heb al meermaals herstart en bekabeling gedaan. 

Onze telefoons zijn android, vandaag viel mijn laptop ook weer dikwijls uit de wifi zeer vervelend als ik telefoons aan het doen ben voor mijn werk, de lijn valt dan gewoon weg :( 

 

Kan zijn dat je eerst  de voet moet effen losmaken om de sticker te zien, door deze voet een kwartslag te verdraaien.

Reputatie 1

Voila ik denk dat het nu disabled is? Ik zal zien wat het geeft.

Is er een verschil tss de toestellen die op verschillende frequenties zitten? 

 

 

@Salvia inderdaad nu staat One SSID af en heb je twee SSID namen ene voor wifi-2.4GHz en ene voor wifi-5.0GHz 

Je kan zelf op je toestel in de binnenkomende wifi signalen kiezen voor 2.4 of 5.0

het voordeel van 5.0 is dat de snelheid hoger gaat maar met het nadeel dat dit signaal ook vlugger afzwakt ifv afstand en hindernissen die het signaal doorkruist.

Het 2.4 signaal draagt verder maar heeft dan weer het nadeel dat je veel vlugger kunt gestoord worden door naburige wifisignalen die ook binnenkomen (aangezien dit signaal verder draagt)

Met One SSID kunnen je toestellen evengoed op 2.4 of 5.0 zitten maar je ziet het niet direct aangezien beide signalen de zelfde wifi netwerknaam dragen in dit geval.

Dus als je 5.0 op een toestel goed binnenkomt, kun je beter voor 5.0 kiezen

Bij One SSID zou deze keuze automatisch moeten gebeuren maar het nadeel van One SSID kan zijn dat niet alle toestellen daar evengoed kunnen mee omgaan.

je zet best one ssid uit via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1 (daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".

zo heb een apart SSID voor 2.4 

en zzn apart SSID voor 5.0 

ipv één SSID = “Proximus-Home-3BF8” voor zowel de 2.4 als de 5.0 

@Salvia, Toch voor alle zekerheid nog eens de vraag stellen of het met toestellen van Apple zijn waarmee je het probleem ondervindt?
In dit geval zou iemand van u Proximus de “Conductor” kunnen uitschakelen op je  modem, want dit kun je zelf niet en moet op afstand gebeuren.

Reputatie 1

@Salvia, Toch voor alle zekerheid nog eens de vraag stellen of het met toestellen van Apple zijn waarmee je het probleem ondervindt?
In dit geval zou iemand van u Proximus de “Conductor” kunnen uitschakelen op je  modem, want dit kun je zelf niet en moet op afstand gebeuren.

Er is maar één ipad in huis, verder dus op mijn werk pc (Windowd) en op onze andoid gsm’s...

Wij hebben daar sinds een paar weken ook last. Dat is redelijk lastig. 

Dus het beste is om een technieker te laten langskomen?

Reputatie 7
Badge +3

@Salvia 

Ik heb je aansluiting eens uitgemeten en de resultaten zijn wel goed.

Heb je, zoals @Martin al gevraagd had al eens rechtstreeks op de modem met een kabel uitgeprobeerd?

 

Heb je de modem ook al eens herstart? 

indien zo, al eens een reset gegeven? 

 

 

Groeten

Geert

ping test gedaan naar 8.8.8.8 en pings vallen weg. zowel via kabel als op wifi ping test gedaan

 

onze lijn valt constant kort weg. 

Een paar maanden gelende kregen we een nieuwe modem maar het probleem is niet verholpen.

Het begon met onze telefoons en tablet, vandaag gelooft de laptop er ook telkens aan. Heel vervelend tijdens het telewerken. Ik heb al meermaals naar de klantendienst gebeld maar ook dat levert niet echt iets op :(  Onze telefoons hebben het telkens ook lastig weer te verbinden, mijn vriend had vorige maand een hoge data rekening daardoor. 

De technieker die langskwam beweerde ook dat er helemaal geen probleem was op een niet zo vriendelijke manier, en het moet dan net lukken dat de verbinding eens een half uurtje stabiel blijft :-) 

 

Zucht… 

 

 

Ik heb ook dit probleem al weken aan één stuk. Ik weet niet wat er daar allemaal gebeurd bij Proximus. Ze zijn dan ook zeer moeilijk te contacteren.

Reputatie 7
Badge +3

@Steven_053 

Op welke dag kunnen we ‘t best ieamand naar je toesturen?

 

Geert

Elke voormiddag behalve op donderdag. 

Reputatie 1

@GeertC is er nog iets dat u kan doen? 

Gisteren hebben wij twee keer naar proximus proberen bellen de eerste keer sloeg het na tien minuten af. En de tweede keer na 19 minuten wachttijd viel de verbinding opnieuw uit, het is een beetje hopeloos… Ik ben het beu aan mijn baas te moeten uitleggen dat onze internetverbinding kwakkel is, ik val steeds uit tijdens vergaderingen. 

 

Bij wijze van een test, heb ik een volle dag geen gebruik gemaakt van mijn internet. Alle lampjes van mijn b box 3 bleven mooi branden. ‘s avonds ging ik op internet en na ongeveer 4 a 5 minuutjes viel mijn internet plots weg. Dat gebeurd telkens ik gebruik wil maken van het internet. Ik denk dat Proximus dit bewust doet om van hun klanten af te raken, of is dit een technische fout. Ik heb er het raden naar.

Reputatie 7
Badge +3

@Kristof_012 

Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad niet fijn is.

Aangezien je de onderbrekingen zowel via kabel als via WiFi hebt lijkt het me eerder buiten te liggen.

We zullen de analyse van de technicus morgen verder afwachten.

 

Groeten

Geert

Reputatie 5
Badge +2

@Mustang Driver Zou je in je forumprofiel je klantennummer kunnen toevoegen zodat we je lijn kunnen nakijken.

@GeertC regel jij een afspraak? Of moeten wij nog ergens naar bellen?

Reputatie 7
Badge +3

@Salvia

Ik heb je aansluiting eens uitgemeten en de resultaten zijn wel goed.

Heb je, zoals @Martin al gevraagd had al eens rechtstreeks op de modem met een kabel uitgeprobeerd?

 

Heb je de modem ook al eens herstart? 

indien zo, al eens een reset gegeven? 

 

 

Groeten

Geert

@GeertC ik denk niet dat ik bekabeling heb, dat zou ik eens moeten nakijken :-)

Ik heb al meermaals herstart en bekabeling gedaan. 

Onze telefoons zijn android, vandaag viel mijn laptop ook weer dikwijls uit de wifi zeer vervelend als ik telefoons aan het doen ben voor mijn werk, de lijn valt dan gewoon weg :( 

 

Je hebt de bbox dus reeds herstart en de bekabeling nagekeken.

Heb je hem al gereset zoals in het 2de filmpje?

 

Geert

Reageer