Dit is een probleem dat zich al stelt van sinds we hier wonen (2 jaar) : het internet (bekabeld en wifi) valt regelmatig (enkele keren per dag) uit. Alle bekabeling is nieuw geplaatst
Er is enkele maanden geleden een technieker geweest, die heeft de bekabeling van buiten naar de garage getest, de bekabeling in de garage van binnenkomst tot router vervangen EN een nieuwe router geplaatst (supervriendelijke jongen, die Harun), dan ging het een maand of zo goed en dan begon het opnieuw.
Er zitten een aantal switches tussen, op aanraden van iemand in dit forum heb ik de oudere vervangen door nieuwe, dat heeft niet veel geholpen, heb ook een tijdje geprobeerd zonder switches maar dat gaf hetzelfde, ik denk dus niet dat het probleem zich daar stelt.
De situaties waarin het probleem getriggerd kan worden zijn de volgende :
- microgolf aanzetten : altijd probleem, wifi zit wel op 2.4GHz maar waarom valt mijn bekabelde netwerk dan ook uit?
- iemand komt het huis binnen en zijn toestel (gsm/laptop) maakt verbinding met het netwerk : dikwijls probleem maar niet altijd (of niet onmiddellijk)
Laatst nog een weekje op vakantie geweest, mijn dochter is thuis gebleven wegens de examens en toen heeft ze geen uitval gedetecteerd, ze is wel steeds binnen bereik van het netwerk gebleven.
Dit is de derde modem/router die hier staat (eerst een gewone, dan een android, dan de android vervangen) en ze hebben allemaal het probleem. Het enige wat ik kan bedenken is dat de software op de router bugs bevat maar waarom dan enkel bij mij?
Wat er ook nog speciaal is aan mijn huis is dat ik bijna geen telefoonbereik heb en geen 4G (als ik de helpdesk wil bellen moet ik 100 meter verder wandelen, ‘t is hier nochtans een gewone woonwijk), misschien gebruikt de router 4G voor iets?