Skip to main content
Vraag

Internet uiteenlopende verbruiksgegevens welek zijn correct/bruikbaar?

• December 21, 2025
  • 9 reacties
  • 108 Bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Als ik de optelsom maak van de verbindingsdetails kom ik voor December (tot op heden 21/12) ongeveer aan 35 GB down en 4.5 GB up wat uiteraard niet in de buurt komt van de December (tot op heden) 84.6 GB data 

Dus welke gegevens zijn bruikbaar/correct? Zelfs met een “doorstroomvertraging” van 24 of 48h is dit niet uit te leggen of te begrijpen

9 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Expert
  • December 30, 2025

We zijn ondertussen c. 1 week verder zonder enige Proximus reactie hieromtrent

→ Graag antwoord/uitleg/oplossing voor eind deze week 

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • December 31, 2025

@M_016 ik ga dit navragen bij de juiste diensten. Mag ik voor wat meer inzicht aan je vragen of je vaak de app’s op je tv box gebruikt? 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Expert
  • December 31, 2025

Mag ik voor wat meer inzicht aan je vragen of je vaak de app’s op je tv box gebruikt? 

Geen TV box/ Proximus TV en dus enkel internetverbruik

Status vandaag 31/12/2025 rond 15h00 115 GB en via detail verbruik slechts 52 GB (46/6 GB down/up) wat klopt met de optelsom van de verbindingsdetails

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • January 1, 2026

@M_016 

Die oplossing of antwoord krijg je deze week niet en volgende week ook niet ! 

Heb zelf 8 weken lang problemen gehad zonder ook maar enige oplossing en niet 1 probleem hé heb er verschillende gemeld. Maar op geen enkele wijze een oplossing via proximus zelf. 

Ben weg gegaan bij Proximus dus ik zou zeggen kijk ook maar naar een nieuwe provider uit want hier …...geen oplossing ! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • January 1, 2026

@Jerre1988 

Ze slaan de prijzen op , geen service niks meer. 

Dit forum is er om problemen te melden maar een oplossing moet je zelf voorzien. Ik bel Telenet vorige week donderdag weet je wat die zeggen..? Maandag komen we , en jawel ik had maandag alles geïnstalleerd ! Wat een service !! 

Eerst problemen met de gsm , geen mobiele data tijdens telefoon gesprekken , gemeld , geen oplossing. Dan problemen met de tv box , gemeld , geen oplossing. Dan problemen met verbruik na te zien , je moet schudden dit en dat maar geen oplossing ! Domiciliering die ineens niet meer werkt , gebeld ligt aan de bank , hoe kan dat ? Zo  in eens ? die halen niks weg en stoppen geen automatische betalingen. Nee ligt bij de bank zeggen die doodleuk. Tja de bank zegt alles is goed en er zijn geen veranderingen. Nee want dat wist ik wel heb niks laten aanpassen als ook niet zelf aangepast. Moest dan maar alles opnieuw ingeven en opnieuw proberen , denk het niet ! Vanuit Proximus loopt het ineens niet meer niet aan mijne kant , oplossing ? Ja gewoon via overschrijving betalen. 

Centen trekken ja maar de klant helpen nee. Ik raad je dan ook aan Telenet te nemen daar zijn nu nog mooi promo’s te krijgen heb ik ook gehad :) 

• Motivator
  • January 1, 2026

@M_016 

Voor je vraag met verbruik, ik denk dat het niet echt klopt wat Proximus laat zien.. zowel voor mobile abonnementen als vast internet.. (toch gaan ze beweren dat ze dit juist meten😅). Meestal werkt de app half en krijg je 1001 foutmeldingen, dus dat straalt niet echt vertrouwen uit.
En een antwoord moet je niet al te snel verwachten, ze pakken alle tijd..

Ik heb zelf problemen gehad als zakelijke klant met de vaste lijn direct na overname (dus fout zit bij proximus), en omdat de dienst geen tijd had heb ik een week moeten wachen om iets na een half uur in orde te krijgen 😣

Resultaat? 1 week lang zitten wachten en bijna onbereikbaar voor klanten. En dit mooi tijdens drukste periode van het jaar met de feestdagen😤

Telenet kan duurder zijn op sommige vlakken, maar de service is 50 keer beter🤤

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Expert
  • January 5, 2026

@ Proximus graag nu dus-  na de “vakantieperiode” - een duidelijk antwoord hieromtrent van de betrokken diensten ik vrees dat het anders spijtig genoeg voor verder gevolg aan de ombudsdienst telecom zal moeten worden overgemaakt

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • January 7, 2026

@M_016 We zijn op de hoogte van dit probleem. Dit is een cosmetisch probleem en komt dus niet overeen met het echte verbruik.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Expert
  • January 7, 2026

@DaisyS 

“cosmetisch” ? 

Mag ik ervan uitgaan dat op zijn minst de info “summary/verbindingsdetails” correct is/zijn (en er tot nader order geen waarde dient te worden gehecht aan de samenvatting/info “verbruik/data” 

&

stelt het probleem zich enkel voor vast breedband internet data of eventueel ook voor mobiele data gegevens?