Ik ben al een tijdje klant maar de laatste weken (10+) ervaar ik internetproblemen. Het lijkt alleen erger te worden.
Ik haal nog amper 50mb terwijl ik er voor toch 60-70 haalde. Daarnaast heb ik gemiddelde packet verlies van 7%. Wanneer we met meerdere personen het internet gebruiken is dit merkbaar en moeten de streams continue gebufferd worden. Videocalls die steeds onderbroken worden..
Werken met 2 is op sommige dagen gewoon onmogelijk.
Wanneer ik game verlies ik regelmatig connectie ook als er niemand anders gebruikt maakt van het internet. De Console en laptops zijn verbonden met de kabel. Ik heb deze reeds vervangen. Alsook de kabel tussen de modem en waar de kabel van proximus binnenkomt in mijn huis.
Modem verschillende keren opnieuw opgestart.
Sagemtool:
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 44.372 kbps
Upstream current bit rate: 29.003 kbps
Downstream max bit rate: 77.782 kbps
Upstream max bit rate: 31.371 kbps
Downstream attenuation: 23,1 dB
Downstream noise margin: 15,6 dB
Upstream noise margin: 6,9 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 557 m
Proximus profile name: unknown
Proximus DLM profile: unknown
Proximus repair profile: unknown
Minimale snelheid volgens proximus:
In myproximus app staat al een week dat mijn downloadsnelheid 42,2 Mbps is.
Wat kan ik hier aan doen om het internet sneller en minder packet verlies te krijgen?
**Testen zijn steeds uitgevoerd met kabel. Wifi word hier ook gebruikt maar daar ligt het probleem niet.