Vraag

Internet snelheid


Reputatie 1

Internet snelheid lijkt hier de laatste weken weer terug te lopen, ik heb op z’n best tegen de 80Mbps ( al even geleden dat dit bevestigd werd) gezeten maar denk dat we nu aan minder dan de helft zitten.

Speedtest WiFi https://pxs.speedtestcustom.com/result/10f974f0-c266-11ed-88c8-a363430930b9

Geen verandering in huis, momenteel twee thuiswerkenden , geen videomeeting. Router staat op 4 meter afstand, is al gereset maar heeft niets uitgemaakt.

Kan iemand misschien eens een lijntest uitvoeren om te bevestigen waar het probleem zich zou situeren? 


31 reacties

Reputatie 1

Misschien is WiFi analyzer voor Windows beter want de iOS versie vond ik nogal beperkt

Dat is inderdaad te weinig op 5 meter haal ik met speedtest.net 87 Mbps dus zal het niet aan de laptop liggen.

Misschien is WiFi analyzer voor Windows beter want de iOS versie vond ik nogal beperkt

Dat weet ik niet zo direct want op iOS heb ik dit nog niet geprobeerd.

Reputatie 1

Inderdaad, metingen schommelen te veel vind ik. Als ik vanaf 5 meter verscheidene malen test en dan zeer uiteenlopende resultaten krijg dan begin ik toch ook de router te verdenken.

Eigenlijk is volgens mij de snelste test om dit uit te sluiten, van de bbox eens om te ruilen want je hebt het zowel op 2.4 als 5.0  en niet op vaste kabelverbinding.
Maar dat moet natuurlijk iemand van de Proximus moderatoren verder beslissen om deze eventueel om te ruilen.

Reputatie 1

Well, realiseer me net dat er mogelijk nog ergens een Bbox ligt die misschien nog werkt. En een fritzbox heb ik ook nog. 
kan me nog even bezighouden dus, morgen meer nieuws.

 

Reageer