Beantwoord

internet snelheid

  • 9 December 2020
  • 5 reacties
  • 154 Bekeken

ik ben onlangs verhuisd en mijn internet gaat niet meer zo snel als vroeger.

In mijn vorige woning had ik ook traag internet en heb dan op zit forum gepost en een moderator heeft dan mijn dlm beslissing verhoogd en had vanaf dan altijd top internet.

Zou het mogelijk zijn om op mijn nieuw adres ook die dlm beslissing te verhogen?

gebruik ook kabel om het maximum uit mijn verbinding te halen.

icon

Beste antwoord door Martin 10 December 2020, 09:31

Bekijk origineel

5 reacties

op een ander adres zal je uiteraard andere resultaten hebben hangt af van de kabellengte/verzwakking en die zou dan juist de zelfde moeten zijn van je oud adres!

kijk gewoon op je nieuw adres wat de garandeerde maximum snelheid aangeeft
→ http://proximus.be/internetsnelheid 

en dan kun je ook daar de grotere snelheden aflezen die je kan bekomen indien de DLM daar in lukt zonder onstabiel te worden

Als de DLM “” (Dynamic Line Management sytem) uw snelheid verhoogd heeft op basis van resultaten van automatisch lopende testen (de snelheid wordt geoptimaliseerd tot een niveau X zodat de klanten aangesloten op dezelfde distributiekabels elkaar niet hinderen)

Indien u beschikt over een BBox3 type Sagem kan de Sagemtool u meer info geven m.b.t. uw lijn (als user met het user paswoord voorhanden op de Bbox)

Sagemtool downloaden > klik hier

Het is nog maar net geïnstalleerd in de nieuwe woning. Hoe lang zou het duren voor de dlm activeert? Nu haal ik dezelfde snelheid met kabel en wifi. En gaat dit automatisch? 

haal je reeds ongeveer op je nieuw adres wat de garandeerde maximum snelheid aangegeven 

→ http://proximus.be/internetsnelheid 

DLM is een automatisch meetsysteem dat probeert om je lijnsnelheid te verhogen en bij een nieuwe installatie mag je toch op 14 dagen rekenen kan vlugger en kan ook langer duren.
Proximus forummedewerkers kunnen ook de status van de DLM eens opvragen/natrekken

Reputatie 7
Badge +4

@Stijn vergote Het basisprofiel voor je lijn is 30Mbps en je snelheid is ondertussen al verhoogd naar 60Mbps.

Reageer