Vraag

Internet probleem

  • 1 November 2020
  • 4 reacties
  • 137 Bekeken

Hallo,

Sinds al enkele dagen geleden is mijn internet vertraagd.
Zowel mijn ms en packet loss schommelt vaak intensief met het gebruik van een browser, games en schoolwerk. Dit is zowel met kabel en wi-fi.

Ik heb al enkele keren de modem herstart, maar verder durfde ik niets te ondernemen sinds ik hier niet veel verstand heb en dus hier raadpleeg over deze situatie.

Ik gebruik gebruik een laptop met LAN-verbinding, verbonden aan een o-box 3V (Is dat net zoals b-box 3V?) van Technicolor.

Ik kan het lijnnummer niet aan mijn profiel toevoegen omdat ik in een studentenwoning zit.

Alvast bedankt.

 


4 reacties

@hadesblazer Een o-box 3V zeg je is dat niet bij scarlet/edpnet dat je moet zijn dan !

Reputatie 7
Badge +4

Naast een herstart kunt u eventueel ook een hard reset uitvoeren

https://www.youtube.com/watch?v=riddyF5Z8Jw

 

Een Obox = een Bbox van een alteratieve operator zijnde bv. Scarlet of EDPnet

Mogelijkerwijze betreft het een toestel gelijkaardig aan Bbox 3v(+)

Indien van Technicolor kan de Sagemtool geen “detail”-info geven

 

Kijk na welke snelheid op uw adres minimaal zou moeten halen

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

en wat u haalt met de proximus-speedtest indien enkel 1 laptop/PC rechtstreeks aangesloten met utp/ethernet-kabel

https://pxs.speedtestcustom.com/

indien uw snelheid kleiner is dan de minimaal gegarandeerde blijft er in principe niets anders over dan uw operator te contacteren voor controle (studentenwoning meerdere gebruikers? operator te contacteren via “kotbaas”?)

 

Naast een herstart kunt u eventueel ook een hard reset uitvoeren

https://www.youtube.com/watch?v=riddyF5Z8Jw

 

Een Obox = een Bbox van een alteratieve operator zijnde bv. Scarlet of EDPnet

Mogelijkerwijze betreft het een toestel gelijkaardig aan Bbox 3v(+)

Indien van Technicolor kan de Sagemtool geen “detail”-info geven

 

Kijk na welke snelheid op uw adres minimaal zou moeten halen

https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/internetabonnementen-voor-iedereen/kies-jouw-optie/speedtest-internet-connectie.html#/input

en wat u haalt met de proximus-speedtest indien enkel 1 laptop/PC rechtstreeks aangesloten met utp/ethernet-kabel

https://pxs.speedtestcustom.com/

indien uw snelheid kleiner is dan de minimaal gegarandeerde blijft er in principe niets anders over dan uw operator te contacteren voor controle (studentenwoning meerdere gebruikers? operator te contacteren via “kotbaas”?)

 


Danku, na de hard reset was het allemaal verholpen!
In het vervolg weet ik overigens ook dat ik bij Scarlet moet zijn voor technische problemen.


Ik dank jullie beide voor de hulp :relaxed:
 

Inderdaad, zowel  bij scarlet of proximus los je heel veel problemen op door resets uit te voeren :slight_smile:

Reageer