Vraag

internet nat type 1

  • 10 April 2023
  • 4 reacties
  • 322 Bekeken

Reputatie 1

Ik had overlaatst een topic gestart om terug nat type 1 te krijgen voor de playstations.  dit was vroeger mogelijk met de bbox 3 via pppoe verbinding , sinds ik nu de internet box heb is dit  blijkbaar niet meer mogelijk.
ik heb dit nu terug kunnen bemachtigen via bridged lan via de eerste poort op de internet box.

maar als ik op nat type 1 zit blijft hij niet op nat type 1 , hij switch zichzelf terug naar nat type 2 en gaat van 80mbps naar 10 of soms maar 1mbps… waardoor ik de bridged lan terug moet uitschakelen..

misschien dat portforwarding wel helpt maar kan ik dan zeker nat type 1 krijgen ? want nu heb ik 2 wat goed is maar heb toch liever 1

 

enig idee hoe dit komt ?

 

mvg

Kristof


4 reacties

FYI: Op proximus site vind je volgende uitleg 

NAT-probleem of een poort die je moet openen

  1. Herstart je b-box/Internet Box om vroegere configuraties die je b-box/Internet Box zouden kunnen storen te wissen.
  2. Raadpleeg de hulppagina’s van de fabrikant van je console: Nintendo , Xbox of Sony.
  3. Open de poorten op de b-box/Internet Box als de gameconsole dat vraagt.
  4. Controleer of het dynamische IP-adres geactiveerd is: 
     Inloggen op MyProximus en  klik op het vakje Internet.
    Als je het vakje Shared IP ziet, klik je op Kies voor eigen IP-adres.
    Als je het vakje Shared IP niet ziet, dan is je dynamische IP-adres al geactiveerd. 

&

Internet Box

  1. Sluit de Playstation aan op LAN-poort 1 aan de achterkant van de Internet Box.
  2. Verbind je met MyProximus op het web (niet de app).
  3. Ga naar je internetproduct.
  4. Klik vervolgens Geavanceerde instellingen aan.
  5. In Netwerk schakel je Bridged LAN Host in.
  6. Vul het  MAC-adres van de Playstation in.   
Reputatie 1

FYI: Op proximus site vind je volgende uitleg 

NAT-probleem of een poort die je moet openen

  1. Herstart je b-box/Internet Box om vroegere configuraties die je b-box/Internet Box zouden kunnen storen te wissen.
  2. Raadpleeg de hulppagina’s van de fabrikant van je console: Nintendo , Xbox of Sony.
  3. Open de poorten op de b-box/Internet Box als de gameconsole dat vraagt.
  4. Controleer of het dynamische IP-adres geactiveerd is: 
     Inloggen op MyProximus en  klik op het vakje Internet.
    Als je het vakje Shared IP ziet, klik je op Kies voor eigen IP-adres.
    Als je het vakje Shared IP niet ziet, dan is je dynamische IP-adres al geactiveerd. 

&

Internet Box

  1. Sluit de Playstation aan op LAN-poort 1 aan de achterkant van de Internet Box.
  2. Verbind je met MyProximus op het web (niet de app).
  3. Ga naar je internetproduct.
  4. Klik vervolgens Geavanceerde instellingen aan.
  5. In Netwerk schakel je Bridged LAN Host in.
  6. Vul het  MAC-adres van de Playstation in.

dit heb ik al toegepast via bridged lan host maar hij schakelt over naar een andere nat type terug.. en gaat naar heel slecht internet..

Reputatie 1

ok even een update , vandaag ps 3 aangesloten rechtstreeks op de bridged lan host , behoud hij mooi zen nat 1 maar na 5 min gooit hij mij ervan ? verselijk ambetant ...

Reputatie 6
Badge +2

Absoluut onnodig om hier een nieuwe post van te maken, je kan beter je bestaande post updaten.

@mods > samenvoegen?

Reageer