Om een lang verhaal kort te houden:
We kochten bijna 4 jaar geleden een nieuwbouwwoning die werd geplaatst op een bestaand perceel dat werd opgesplitst in twee percelen (m.a.w. huisnummer 2 werden 2A en 2B.)
Er bleek helaas geen aansluiting voor internet te zijn doorgetrokken naar de woning. We hebben het eerste jaar meerdere pogingen ondernomen om dit voor elkaar te krijgen.
We kregen finaal als antwoord van Proximus: “We doen geen klassieke aansluitingen meer, enkel nog fiber. Dus jullie zullen daarop moeten wachten.”
De woning naast ons die destijds nog in aanbouw was, is intussen bewoond en we zagen plots dat er techniekers van Proximus de stoep bij hen hadden opengebroken en bezig waren. Tot onze grote verbazing natuurlijk. Dus een week later besloten we toch nog eens een poging te wagen en gingen we langs bij een Proximus winkel.
We doen ons verhaal, de verkoper zoekt ons adres op in het systeem en plots blijkt: er is wel een aansluiting op ons adres!
Hoopvol besluiten we dan toch maar een afspraak in te plannen voor de aansluiting.
De geplande afspraak was vandaag. Geen aansluiting, niets. Wel bericht dat onze gsm-nummers wel nog overgezet zullen worden naar Proximus, maar een internetaansluiting, dat lukt niet.
Allereerst willen wij Proximus niet als mobiele provider, als jullie de volledige overeenkomst niet kunnen naleven. Er werd ons internet beloofd, dus als dit ‘niet kan’, is er geen punt in overstappen.
Anderzijds: wat een knoeiboel is dit. Internet is een basisrecht, maar enkel als het niet veel moeite kost blijkbaar?
En wat was de situatie bij de buren? Exact hetzelfde, die konden ook niet geholpen worden. Vernomen we na het bezoek van de techniekers deze ochtend.

