Vraag

Internet hapert

  • 30 September 2020
  • 29 reacties
  • 631 Bekeken

  • Rising star
  • 15 reacties

Sinds donderdag 24-9-2020 werkt streamen van filmpjes vanaf internet slecht. Mijn kodi installatie op windows om het nieuws en andere VRT programma’s te zien werkte tot 24-9-2020 prima zonder enkele hapering. Echter nu hapert het afspelen om de 2 tot 5 sec. Ik heb niets verandert aan mijn kant. Het resetten van het modem alsmede het uit en aanzetten van het modem hebben allemaal geen resultaat opgeleverd. Iemand een idee….


29 reacties

bij wijze van rest zou je eens “One SSID” kunnen deactiveren indien die actief staat op je bbox om te kunnen vaststellen of het daar iets mee te maken heeft :

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,
      (PS: Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden)
 * Hierdoor kun je na de deactivatie weer verschillende namen kiezen voor de verschillende wifi frequentie banden
en tevens de WiFi kanalen terug wijzigen via de GUI van de bbox.
Ook kan je later indien gewenst "One SSID" terug activeren, bv. nadat de oorzaak van het probleem zou gevonden zijn.

Ik werk niet via WiFi mijn Wifi, sharing en hotspot staat uit. Ik werk alleen via de utp kabel.

Ja dan zal het best zijn dat iemand van het Proximus forumteam eens je lijn test of er eventueel fouten/onderbrekingen vast te stellen zijn

krijg je eventueel ook met een ander pc/laptop verbonden met een ethernet kabel het zelfde probleem.

Als je de www.speedtest.net uitvoert haal je dan nog voldoende snelheid.

Reputatie 7
Badge +4

Ik werk niet via WiFi mijn Wifi, sharing en hotspot staat uit. Ik werk alleen via de utp kabel.


hi kan je even je klantennr toevoegen aan je profile ?
dan bekijken we dit voor je

Klantnr. toegevoegd.

Ik zie dat er nog geen handmatige reset van de bbox is gebeurd. Kan je dit even op volgende manier proberen? https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

reset uitgevoerd, geen verbetering.

Er is nog iets anders dan een reset wat helpt…?

Reputatie 2
Badge

Is er iets aan de snelheid van je Internetverbinding verandert sedert 24.09. ?

Indien niet, dan is er misschien iets mis met je Kodi installatie. Ik gebruik Kodi op mijn Android TV.

Twee mogelijkheden, maar zonder garantie op succes:

  1. Kodi and video add-ons herinstalleren (veel werk als je vele add-on moet herinstalleren)
  2. Indigo maintenance add-on installeren https://www.comparitech.com/kodi/install-indigo-kodi-addon/

Voor stap 2., kan je dan vervolgens de volgende stappen uitvoeren om Kodi eens grondig op te kuisen:

  1. Clear cache
  2. Delete Thumbnails
  3. Delete packages (dit zijn gewoon de oude installatie bestanden die niet meer nodig zijn)
  4. Delete crash logs
  5. Delete Textures

Er is nog iets anders dan een reset wat helpt…?

ja een automatische lijntest uitvoeren

  • - Bellen naar het nummer 0800 22424.
    - Wanneer je telefoonnummer gevraagd wordt, geef het lijn nummer in.
    - Er wordt eventueel naar je klantennummer gevraagd (vind je ook op je factuur).
    - Er wordt nu een lijntest gestart.
    - Negeer de ganse boodschap, maar haak niet in voor de lijn verbroken wordt.
    - De internetverbinding zal kort verbroken worden, je komt eerst op je startprofiel, waarna DLM terug opgestart wordt.

27-10 Hetzelfde probleem als eerder aangemeld doet zich wederom voor “Internet hapert” het kijken van het VRT nieuws is NIET te doen, afgelopen week van 20 t/m 23 geen enkel probleem gehad, de week daarvoor werkte alles helemaal TOP.

Maar nu….

Ik zou niet weten hoe ik mijn lijn kan testen aangezien ik alleen een internet abbo heb, dus geen TV of telefoon.

Is het de bedoeling bij dit soort periodieke problemen om gewoon alles maar te resetten…?

Enige tips….?

ik denk dat er best een een technicus zal gestuurde worden, maar dat kunnen de prox forummedewerkers voor je verder regelen als ze hier de draad opnemen.

Het vreemde is dat het de ene week, soms twee of drie weken, goed gaat en dan plots “hapert internet”. Erg vreemd…

Reputatie 7
Badge +4

Op de lijn zelf zitten alvast ook geen onderbrekingen, ik kan kijken om een HappyHouse technieker te laten langskomen. Maar het zou me verbazen dat de technieker ter plaatse iets zal kunnen doen, met uitzondering van een wifi booster aan te raden, want de lijn zelf meet perfect.

Dank u voor het bekijken van de lijn kwaliteit. Zoals al eerder aangegeven hapert de verbinding indien gebruikt met een vaste kabel. Ik gebruik GEEN wifi.

https://www.speedtest.net geeft:

Ping 17 ms
Download 0.89 Mbps
Upload 0.72 Mbps

en als je direct na een bbox reset of herstart meet is die snelheid dan direct hoger.

heb je dat met meerder toestellen die verbonden zijn met netwerkabel aan de bbox.

wat geeft de gegarandeerde max snelheid aan hier → www.proximus.be/internetsnelheid en haal je die op het moment dat alle normaal is met de www.speedtest.net 

Internet snelheid vlgns Proximus:

Geadverteerde snelheid
tot 60 Mbps download - tot 4 Mbps upload
Maximumsnelheid
54 Mbps download - 3,8 Mbps upload
Normaal beschikbare snelheid
De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus
Je downloadvolume bevat 100 GB of 150 GB in een Pack
.”

Ik heb een reset gedaan maar de internet snelheid wijzigt niet, Ik ervaar het met alle toestellen die ik aansluit. Windows/*nix maakt niet uit.

Het is vlgns mij hetzelfde probleem als de vorige keer (28 dagen geleden), het duurt een paar dagen en dan is het weer normaal. Ik zou niet weten of ik over mijn gebruik heen ben want die pagina geeft bij mij een 404.

je zou inderdaad toch die 54 Mbps moeten kunnen halen 

heb je internet START mss omdat je zegt mss omdat je spreekt van door je gebruik heen, 

maar dat kunnen de proximus forummedewerkers morgen natrekken of  dit het probleem is dat je door je verbruik zit en zeker als je zegt 28 dagen geleden ook dus iedere keer op het einde van de maand, dan zou dit inderdaad de reden kunnen zijn!

Reputatie 2
Badge

De download limieten zullen weer opgeschort worden.

https://www.hln.be/internet/proximus-heft-downloadlimieten-op-en-sluit-winkels-vanaf-maandag~ae12d7c0/

De meeste internet abonnementen hebben dit eigenlijk al bv internet start had dit niet.

Reputatie 7
Badge +4

Je snelheid is inderdaad beperkt omdat je volume op is. Morgenavond om middernacht wordt dit terug gereset (1 november) en zal je terug de volledige snelheid hebben. Als dit niet onmiddellijk het geval is, kan je best je modem eens herstarten.

Via My Proximus kan je je dataverbruik controleren en een extra datapakket bestellen om het probleem sneller op te lossen. 

Video van Youtube levert hetzelfde probleem op, ook op diverse andere apparaten en andere OS’n. Ik zal volgende week nog eens proberen of e.e.a. dan wel normaal draait, dan ga ik ervan uit dat ik over mijn limiet ben gegaan, klaarblijkelijk (controleren gaat niet want de betreffende Proximus pagina geeft bij mij een 404).

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb het voor je nagekeken en je bent inderdaad over je limiet gegaan (ik had mijn vorige post nog aangepast).

Had ik geen 404 gehad op mijn Proximus verbruik pagina had ik deze hele onduidelijkheid/discussie voorkomen.

Reageer