Beantwoord

Internet connectie probleem

  • 24 september 2018
  • 16 reacties
  • 470 Bekeken

Hallo,

Sinds ik terug ben van vakantie, heb ik zulke problemen gehad met mijn internet.
Zoals, mijn download snelheid is van 88mbps naar 50-55mbps gezakt (is niet zo erg).
Maar dat is niet het enige probleem. Al 2weken heb ik probleem met internet connectie.
Soms verlies ik mijn internet voor 5 min of ik verlies omde 15seconden internet (Het gebeurt zeker 10-20 keer in 1uur tijd).

Enige idee waarom dit zou kunnen gebeuren? Want letterlijk hele connectie valt uit als dit gebeurt, ook WI FI. Volgens wat ik zie licht het niet aan de modem (het kan wel).

Ik zou heel graag hulp willen om dit op te lossen, als er vragen zijn om het beter te begrijpen stel ze aub!


Mvg
icon

Beste antwoord door Martin 11 oktober 2018, 21:06

Bedankt,
dit is ook iets dat af en toe wel eens voorvalt, bij ons thuis hebben ze ook lang gezocht vooraleer ze uiteindelijk ons op een andere poort gezet hadden, het was uiteindelijk ook een poort van de lijnkaart die defect was.

Groetjes
Bekijk origineel

16 reacties

Als je ziet dat op dit zelfde moment je DSL controlelampje van de BBOX modem niet continu blijft branden dan zit het of te wel in de modem, de NTP/TF200 vdsl splitter of aan de kant van Proximus.
Als je de bbox ook al eens gereset hebt en het helpt niet dan is het mss best dat ze eens een technieker sturen (of ander alternatief eerst bbox omruilen!)
BBOX resetten
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html.
Reputatie 7
Badge +4
Fatma, kan je ons via een privé bericht even je lijnnummer/klantennummer doorgeven? Dan kijk ik het even voor je na. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
@Charlotte.D Ik heb het prive bericht dat u gewenst heeft gestuurd.
Fatma, kan je ons via een privé bericht even je lijnnummer/klantennummer doorgeven? Dan kijk ik het even voor je na. Grtjs, Charlotte.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679


Ik heb het prive bericht dat u gewenst heeft gestuurd.
Als je ziet dat op dit zelfde moment je DSL controlelampje van de BBOX modem niet continu blijft branden dan zit het of te wel in de modem, de NTP/TF200 vdsl splitter of aan de kant van Proximus.
Als je de bbox ook al eens gereset hebt en het helpt niet dan is het mss best dat ze eens een technieker sturen (of ander alternatief eerst bbox omruilen!)
BBOX resetten
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_adv/particulieren/support/internet/internet-thuis/geavanceerde-instellingen/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html.


Wat ik wel raar vind is, dat mijn BBOX van zich zelf heeft gereset 3dagen geleden. Ik moest mijn wifi wachtwoord opnieuw aanpassen en verbinden. Ik heb niet de tijd gehad om de lichten te controleren als ik internet connectie verlies. Omdat het 15m ver van mij is, meestal kan ik niet controleren omdat ik het internet connectie binnen 10seconden terug heb.
Als je de connectie in 10 seconden terug hebt dan zal je DSL niet onderbroken geweest zijn (dus zal je DSL lampje wel continu blijven branden hebben).
Onderbreekt je connectie zowel op je Internet signaal alsook op TV signaal. want als die tesamen onderbreken zou dit wel de bbox kunnen zijn bv. die kuren verkoopt.
NB: je kunt ook je connectietijden zien op http://myproximus.be
normaal moet dit circa 24u per dag zijn tenzij je zelf de bbox zonder stroom gezet hebt of een reset uitgevoerd hebt.
Als je internet connectie soms wegvalt en je hebt dit alleen via wifi en niet als je met een netwerkkabel verbonden bent dan zou je eens je wifi kanaal kunnen veranderen bvb. of op wifi-5.0 werken ipv wifi-2.4 als je toestellen 5.0 ondersteunen, je wifi ontvangst van wifi-5.0 daalt wel veel vlugger in functie van de afstand in verhouding met wifi-2.4 waar daar weer vlugger storingen kunnen ontstaan door naburige 2.4 wifi signalen.
> zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html
Soms heb ik het in 10 seconden, soms langer dan een minuut. Maar ik heb niet aan gedacht om te gaan controleren omdat het zo vaak gebeurd was, was ik het beu. Als ik nog eens internet connectie verlies, controleer ik het zeker wel.

Ik kon wel niets vinden over 24u circa, krijg een melding van lijnnummer verkeerd.
PS: ik heb hier in mijn vorige post nog een paar regels toegevoegd
==============================================
kun je de verbindingstijden niet terugvinden hier
>
https://www.proximus.be/wps/myportal/myBillAndUsage/myConnectionTimes

Als je internet connectie soms wegvalt en je hebt dit alleen via wifi en niet als je met een netwerkkabel verbonden bent dan zou je eens je wifi kanaal kunnen veranderen bvb. of op wifi-5.0 werken ipv wifi-2.4 als je toestellen 5.0 ondersteunen, je wifi ontvangst van wifi-5.0 daalt wel veel vlugger in functie van de afstand in verhouding met wifi-2.4 waar daar weer vlugger storingen kunnen ontstaan door naburige 2.4 wifi signalen.
> zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html


Het gebeurt op beide WI FI & met netwerkkabel. Ik zie ook dat mijn WIFI lichtje soms omde 3 seconden 2keer pikkert.

Ik heb ook 24u circa gecontroleerd en ik zie dat ik na 5september meestal een circa heb gehad onder de 12u. Ik heb op die tijd nooit gereset of iets anders gedaan.
Je kunt daar inderdaad zien dat je verbrekingen hebt aangezien de verbindingstijd niet altijd 24u continu doorloopt. Maar aangezien een reset van de bbox niks oplost kun je zelf verder niet veel meer doen.
Heb je al reactie gekregen van iemand van Proximus zelf, want zij kunnen bv beslissen of het beter is van de bbox te vervangen of van een technieker te sturen, je kunt trouwens altijd beroep doen op een gratis happyhouse technieker die je ook zelf kunt aanvragen zie
>
http://proximus.be/happyhouse
Ik heb contact gehad met een Proximus staff. Er werd juist aangeraden dat ik happy house technieker oproep.
Ik heb het aangevraagd en wacht momenteel op een seintje. Ik laat verder wel nog iets weten via dit topic als het opgelost wordt door de technieker.

Dank u wel alvast voor jullie hulp!

Mvg
graag gedaan en bedankt om ons hier over verder op de hoogte te willen houden,
Mvg, Martin
graag gedaan en bedankt om ons hier over verder op de hoogte te willen houden,
Mvg, Martin


Er is een technieker bij ons langs geweest vrijdag. Hij heeft de modem verandert omdat het een oude versie van bbox3 was. Toen was er geen probleem maar zaterdag in de nacht heb ik weer internet connectie problemen gehad.
Ik denk dat het probleem aan het lijn is, dus de kabel die van buiten naar binnen komt. Want ik zag dat de power lampje nog aan was maar al de rest lampjes niet.

Dus ik heb met de zelfde technieker contact genomen en dit keer gaat de kabels verandert worden.

Mvg!
Ok, nogmaals bedankt voor je feedback.
Ok, nogmaals bedankt voor je feedback.

Mijn poort is vernieuwd en nu werkt alles vlot! Ik heb sinds dat ik een nieuwe poort heb, geen onderbrekingen gehad. Download snelheid is terug op maximum, het lag dus aan de poort die slecht was.$

Mvg
Bedankt,
dit is ook iets dat af en toe wel eens voorvalt, bij ons thuis hebben ze ook lang gezocht vooraleer ze uiteindelijk ons op een andere poort gezet hadden, het was uiteindelijk ook een poort van de lijnkaart die defect was.

Groetjes

Reageer