Skip to main content
Vraag

Internet cap 80/70Mbps met fiber maxi (500/500 Mbps) en met Bbox4.0(internetbox)

• March 27, 2026
  • 7 reacties
  • 65 Bekeken

Waarom haal ik slechts 80/70 Mbps internetsnelheid terwijl ik een Fiber Maxi (500/500 Mbps) abonnement heb met een Bbox 4.0 (Internet Box), en al mijn kabels Cat5e zijn (geschikt voor 1 Gbps)? Welke factoren kunnen dit verschil veroorzaken?

7 reacties

Martin
  • March 27, 2026

@klaas2222 

Proximus moderatoren kunnen die maandag als ze hier terug langskomen natrekken of er cap actief staat die moet aangepast worden. Indien je kortelings op Mega fiber 500/500 bent overgeschakeld kan het zijn dat niet alles doorgestroomd is.
Zorg er intussen best voor dat je → ForumProfiel volledig is ingevuld, zodat zij niet eerst bijkomende gegevens moeten opvragen, om hierdoor extra vertraging te voorkomen.
In het veld “Ticket” daar, kan je eventueel bijkomende relevante informatie aanvullen.
De privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus‑medewerkers. Klik onderaan op “Sla wijzigingen op” en laat hier in dit topic even weten dat je profiel is bijgewerkt.

Forum|alt.badge.img+2

@klaas2222 heb je al eens je ONT en je modem herstart, er zijn deze week aanpassingen geweest aan de fiber verbindingen, mogelijks is dat niet goed doorgelopen op je toestellen binnen.

(had dit ook en melding gehad van m’n provider)

• Auteur
  • Apprentice
  • March 28, 2026

@klaas2222 heb je al eens je ONT en je modem herstart, er zijn deze week aanpassingen geweest aan de fiber verbindingen, mogelijks is dat niet goed doorgelopen op je toestellen binnen.

(had dit ook en melding gehad van m’n provider)

@klaas2222 

Proximus moderatoren kunnen die maandag als ze hier terug langskomen natrekken of er cap actief staat die moet aangepast worden. Indien je kortelings op Mega fiber 500/500 bent overgeschakeld kan het zijn dat niet alles doorgestroomd is.
Zorg er intussen best voor dat je → ForumProfiel volledig is ingevuld, zodat zij niet eerst bijkomende gegevens moeten opvragen, om hierdoor extra vertraging te voorkomen.
In het veld “Ticket” daar, kan je eventueel bijkomende relevante informatie aanvullen.
De privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus‑medewerkers. Klik onderaan op “Sla wijzigingen op” en laat hier in dit topic even weten dat je profiel is bijgewerkt.

Beste Martin,

Mijn forumprofiel is aangevuld met alle gegevens.

Met vriendelijke groeten,
Klaas

• Auteur
  • Apprentice
  • March 28, 2026

@Master-magic 

Ik heb het ontkoppeld en mijn modem opnieuw opgestart, maar het werkt nog altijd niet.

Vriendelijke groeten,
Klaas

Martin
  • March 28, 2026

@klaas2222 misschien kun je ook eens het volgende doen waardoor het opgelost werd voor PimPomPam: 

Was snel opgelost na contact met Proximus support chat. Modem had nieuwe configuratie nog niet ontvangen.

→ Internet Mega Fiber haalt slechts 95Mbit | Proximus Forum

Eventueel kan je proberen de configuratie zelf binnen te trekken door op de fibermodem het reset knopje 20 sec ingedrukt te houden .

Forum|alt.badge.img+2

@Master-magic 

Ik heb het ontkoppeld en mijn modem opnieuw opgestart, maar het werkt nog altijd niet.

Vriendelijke groeten,
Klaas

stroom van de modem halen nog niet insteken en dan de ONT van stroom en die laten opstarten en dan pas modem ook insteken. In de stroom zodat alles wordt geüpdatett.

enkel de kabeltjes eens uittrekken heeft geen resultaat. 
dit ter informatie, er zijn nog dat de nieuwe update op de modem nog niet hebben ontvangen van begin deze week.

• Auteur
  • Apprentice
  • March 29, 2026

beste ​@Master-magic ,

Ik heb de door u aangegeven stappen volledig uitgevoerd, maar het probleem is helaas nog steeds niet opgelost.

Met vriendelijke groet,
Gorenten Klaas