Beantwoord

Internet box Wifi 7 + wifi booster

  • 1 August 2023
  • 4 reacties
  • 632 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Donderdag ga ik de nieuwe Internet box Wifi7 kunnen installeren. Momenteel hebben we een bbox3+ met een Maxi Fiber abonnement. We halen via een vaste netwerkkabel 469Mbs en via de smartphone (wifi) 425Mbs via Fiber. Dat zijn al hele mooie snelheden!

Ben benieuwd wat het effect van de nieuwe Internetbox gaat zijn… Ik zag wel op de bestelbevestiging dat Pxs ook een Wifi booster ging meeleveren maar er stond niet expliciet bij dat het een v2 of een Wifi booster+ ging zijn. We hebben nu boven een Wifi Booster v1. Ik weet niet wat het verschil is tussen een ‘v2’ en ‘+’...

 

icon

Beste antwoord door GeertC 2 August 2023, 14:32

Bekijk origineel

4 reacties

Bbox 3 v+ en Booster V1 kan Mega Fiber 500/500 perfect aan

voor een  internet box (=bbox4 Wifi6) heb je echter een booster versie 2 nodig 

Bij
Giga fiber is 2,5Gb/500Mb.en Ultra fiber is 8,5Gb/1,5Gb 

heb je de bbox+ en booster+ nodig

Reputatie 1

Ok, bedankt voor de snelle reactie. Pxs zal dan geen Booster v1 opsturen. Dat zou zinloos zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@Wrangler 

dat klopt, dat zal een booster v2 zijn

Reputatie 1

Vandaag de Internetbox en booster v2 ontvangen via bpost.

Naast het feit dat de Internetbox compacter is, heb ik geen voordeel in snelheid met vaste kabel noch een  betere Wifi dekking boven of in de tuin. Ik had met de bbox boven en in de tuin redelijke dekking en nu even veel. Mijn wifi test via de smartphone is wel iets sneller (zie screenshot).

De booster v2 is eveneens compacter en ook een oranje led ontvangst op de eerste verdieping net zoals de vorige.

Enig probleem was dat de wifi codes niet meer op de modem staan. Je moet dit nu opvragen in de Myproximus app maar daar kwam enkel mijn oude wifi code op. Na twee keer bellen naar de helpdesk heb ik Myproximus via de computer geraadpleegd en daar kon ik wel het nieuwe wifi wachtwoord bekijken.

Ik heb vervolgens mijn oude SSID en wifi wachtwoord ingesteld via Myproximus zodat ik niet met ieder toestel opnieuw moest inloggen. Dit werkte perfect.

 

Reageer