Skip to main content
Antwoord

Internet Box OneSSID?

• August 19, 2025
  • 7 reacties
  • 119 Bekeken

Ik heb net de Bbox3 vervangen door de Internet Box. Alles werkt, maar nu wil ik de wifi instellingen aanpassen en heb enkel de optie voor het Hoofdnetwerk (OneSSID met 2.4 en 5ghz) of een Beperkt netwerk met enkel 2.4ghz en wpa2, maar daar moet de naam Limited in staan.

Ik had graag terug een gewoon 2.4 en 5ghz SSID gehad, vooral omdat ik een hoop 2.4ghz apparaten heb die moeite hebben met die gecombineerde. Kan ik dit nog gewoon veranderen of moet ik daarvoor nu die beperte gebruiken? 

Beste antwoord door Martin

@Knet One SSID kan je niet meer uitzetten op de Internet box (“bbox4”) en moet je daarvoor inderdaad  het → beperkt netwerk gebruiken.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • Antwoord
  • August 19, 2025

@Knet One SSID kan je niet meer uitzetten op de Internet box (“bbox4”) en moet je daarvoor inderdaad  het → beperkt netwerk gebruiken.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 19, 2025

Na een beetje prullen en manueel het netwerk in de app van de apparaten in te geven, is het me toch gelukt om alles op het hoofdnetwerk te connecteren. Snap alleen niet waarom er maar zo een beperkte instellingen zijn. 

Tot nu toe niet echt blij met de wissel. Desondanks dat alles werkt, krijg ik van verschillende apparaten een melding dat het wifi signaal niet sterk is, terwijl die met de bbox3 geen probleem hadden. 

Kan ik nu direct wifi boosters voor de internet box bestellen, als de internet box in myproximus staat aangemeld? Niet dat ik vandaag al bestel terwijl dat net allemaal geinstalleerd is en ze mij alsnog die boosters voor de bbox3 sturen, dat bedoel ik.

Martin
  • August 19, 2025

@Knet dat zou je inderdaad zo moeten kunnen bestellen dan, staat ook zo vermeld op hun site:

_Beheer je wifi via de Proximus+ app

• Stel je wifi-wachtwoord in via de Proximus+ app, precies zoals je het wilt.
  • Bestel Wi-Fi Boosters via de app en installeer ze in een handomdraai!
  • Test de snelheid en sterkte van je wifi in elke kamer dankzij Smart Wi-Fi.
  • Beheer de online tijd van je gezin door met slechts een paar klikken de wifi-toegang uit te schakelen.

• August 22, 2025

Gewoon op myproximus inloggen en naar producten gaan en daar de schuiver ‘identieke configuratie ..’ uitzetten. Dan kan je voor de verschillende banden een appart ssid en wachtwoord instellen. 

Martin
  • August 22, 2025

@J&S En wordt dit inderdaad ook uitgevoerd en blijft het zo?

Als dat waar is moet proximus dit weer mogelijk gemaakt hebben dan, dat zou fantastisch zijn.

Welke firmware versie heb jij dan want met 

Firmware versie SGE51202132Mig is het nog niet mogelijk

Ofwel zit jij nog met een oude software versie want toen kom je dit nog en zie jij niet “Beperkt netwerk” staan.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • August 25, 2025

Ik heb hetzelfde structureel probleem als de vraagsteller en dit is dus nog een bijkomend argument om argwaanend te staan voor een switch B-box3 => internet box … 

Er is al het gehannes met de IP subnetten, dan de vraag of mijn bestaande wifi infrastructuur met TP-Link toestellen vlot kan worden overgedragen (extern wifi netwerk, wifi op bbox uit), en dan nog het gepruts met de WPA2-WPA3 compatibiliteit voor oudere toestellen … dat zijn al heel wat hoepels om door te springen!
Opteert Proximus voor een zero koppijn connectie voor support door alle backward compatibiliteir a priori uit te sluiten en de koppijn te verschuiven naar de klant? 

Martin
  • August 25, 2025

Bv. toestellen die een vast IP adres hadden op de B-box3 (192.168.1.xxx = 192.168.1.1 tot en met  192.168.1.255) kunnen verder gebruikt worden zonder wijzigingen aan te brengen.