Vraag

Internet box icm netwerk switch problemen?

  • 16 May 2024
  • 6 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 1

Al vele maanden hebben we problemen met ons internet & tv, dit valt willekeurig uit.

Soms weken geen probleem, maar soms ook meermaals per dag valt het internet weg.

We hebben een internet box met daarna een TP-Link TL-SG116E netwerkswitch, van daaruit gaat alles via utp-5e naar 3x Wifi booster V2, 2x androïd tv box, enz…

Bij de internet box kan je bij uitval nog steeds via wifi verbinden, maar alles wat achter de switch zit heeft geen internet verbinding meer. Soms gaat het vanzelf plots weer maar meestal moet ik ofwel de internet box resetten ofwel de switch resetten. We hebben een jaar lang geen enkel probleem gehad met deze switch, plots begonnen de problemen. Ondertussen is zowel de internet box als de switch vervangen maar het probleem blijft.

Er zijn 500m verder wel wegenwerken, geen idee of dit er iets mee te maken kan hebben.

Is er iemand die mij kan zeggen of er een gekend probleem is icm met een switch of wat de oorzaak zou kunnen zijn?!


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Dulac 

Ik heb je lijn uitgemeten, de resultaten zijn goed.

Ik heb een reset op de netwerkkaart laten uitvoeren, kan je de modem en de switch nog eens herstarten?

 

Geert

Reputatie 1

@GeertC 

Bedankt Geert,

ik herstart alles vanavond en dan duimen maar…

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Dulac Kan je ons op de hoogte houden of dit geholpen heeft (als het goed werkt nu, of als je nog problemen ondervindt)? 

Reputatie 1

@HadewychT  @GeertC 

Tot nu toe blijft het goed werken, ik heb dus de switch en internet box niet meer moeten resetten.

Hopelijk blijft het goed maar alvast bedankt voor de hulp!

Reputatie 1

@HadewychT  @GeertC 

Sinds enkele dagen opnieuw problemen, telkens later op de avond blokjes en haperingen in het beeld, internet valt ook weg. Moet dan meermaals resetten... ik snap er niks meer van, het is 2 weken goed gebleven en nu plots weer problemen.

Reputatie 1

Gisterenavond opnieuw traag internet, dan plots rond 22u30 - 23u weer helemaal niks meer.

Weer Internet box resetten, 5 min wachten en dan is het weer ok.

Kan dit op een of andere manier onderzocht worden of gemonitord worden om de oorzaak te achterhalen???

Reageer