Skip to main content
Beantwoord

Internet box geen WiFI

Door de vervangen van Bbox v3+ naar de nieuwe internet box heb ik geen wifi. Zelfs WPS werkt ook niet. Internet enkel via kabel. Ik geprobeerd te reseteren 3 ker maar hulpt niet. En via de MyProximus app/website in de "Geavanceerde instellingen" krijg ik een fout code 404.

Technical message: Modem not found

Trace ID: ce4e6a2b301173ec

Root causes:

[  {    "exceptionType": "ModemNotFoundException",    "service": "home-gateway",    "message": "Modem not found in XSO for circuit ID: 1027…",    "uuid": "f9788d..."  }]

edit door moderator : privégegevens verwijderd

Beste antwoord door HadewychT

@c0balt Ik heb een aanpassing gedaan in de configuratie van je modem. Vanaf nu zal je de gegevens voor je wifi wel terugvinden in My Proximus. 

Bekijk origineel
Heb je hier een antwoord gevonden op je vraag?

12 reacties

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 15 maart 2024

Na a week geen antwoord, en in de MyProximus app staat nog de bbox. 

Martin
  • 33257 reacties
  • 15 maart 2024

@c0balt 

Ja en nu gaan de PX moderatoren ook niet meer antwoorden want die komen pas maandag terug langs.

Hopelijk zullen de PX-moderatoren maandag op je bericht reageren.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3427 reacties
  • Antwoord
  • 18 maart 2024

@c0balt Ik heb een aanpassing gedaan in de configuratie van je modem. Vanaf nu zal je de gegevens voor je wifi wel terugvinden in My Proximus. 

• Auteur
  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 18 maart 2024

@HadewychT Hartelijk bedankt. Alles in orde zijn.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • 3427 reacties
  • 19 maart 2024

@c0balt Dankjewel om dit te laten weten. 

Gisteren internetbox ontvangen en geïnstalleerd. Ik heb hetzelfde probleem gehad maar kunnen oplossen. Vandaag stel ik vast dat de benaming van mijn internetverbinding en wificode gewijzigd zijn naar de instellingen van de vroegere b-box. Is dit normaal?

Vriendelijke groeten,

Martin
  • 33257 reacties
  • 21 februari 2025

Die stonden bij mij ook op mijn Internet box zoals deze van bij mijn oude bbox3.

Maar je kan ze zelf veranderen via http://MyProximus.be 
Naam en wachtwoord van het wifi-netwerk

Je wifi-gegevens bekijken, wijzigen of opslaan in de app

1. Open de Proximus+ app en tik op MyProximus. Heb je de Proximus+ app nog niet? Open de MyProximus app
  2. Tik op Internet.
  3. Tik op Deel je wifi  . Als je dit niet ziet, moet  je Smart Wi-Fi activeren.
  4. Tik op  om het wifi-wachtwoord te tonen. Scan de QR-code on je wifi te delen zonder wachtwoord.
  5. Tik op Je wifi-naam en wachtwoord wijzigen als je het wilt veranderen.
  6. Tik op Opslaan om de wijzigingen te bewaren.

c0balt schreef:

Door de vervangen van Bbox v3+ naar de nieuwe internet box heb ik geen wifi. Zelfs WPS werkt ook niet. Internet enkel via kabel. Ik geprobeerd te reseteren 3 ker maar hulpt niet. En via de MyProximus app/website in de "Geavanceerde instellingen" krijg ik een fout code 404.

Technical message: Modem not found

Trace ID: ce4e6a2b301173ec

Root causes:

[  {    "exceptionType": "ModemNotFoundException",    "service": "home-gateway",    "message": "Modem not found in XSO for circuit ID: 1027…",    "uuid": "f9788d..."  }]

edit door moderator : privégegevens verwijderd

Hetzelfde probleem gehad. Gisteren Internetbox ontvangen en ingesteld. Ook geen WiFi maar uiteindelijk zelf opgelost. Vandaag stel ik vast dat de naam van de aansluiting (Proximus-Internet-1***) en de wificode automatisch gewijzigd zijn naar de vorige instellingen (WiFi-2.4-6***). Is dit normaal?

Vriendelijke groeten,

Martin
  • 33257 reacties
  • 21 februari 2025

Aangezien da je de internet box nog maar pas hebt kan het zijn dat nog niet alles doorgestroomd/correct ingesteld staat, als je zelf veranderd hebt via myproximus zouden ze niet mogen veranderen .
Een PX moderator kan dit best eens natrekken als ze hier de draad terug opnemen.

Martin
  • 33257 reacties
  • 21 februari 2025

Het is eigenlijk logisch dat die de zelfde gebleven zijn

Mutlie
  • 1975 reacties
  • 21 februari 2025

Bij mij is de vervanging van de BBox naar de Internetbox probleemloos gegaan.
De oude naam + wachtwoord waren onmiddllijk actief en dat komt waarschijnlijk omdat ik bij de vervanging van de voorlaatste Bbox naar de laatste Bbox, dus vóór de InternetBox - ik dacht op aanraden van ​@GeertC - mijn gegevens heb opgeslaan.

In deze link vind je uitgelegd hoe je de netwerknaam en wachtwoord kan opslaan: 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_login/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/naam-en-wachtwoord-van-het-wifi-netwerk.html

Martin
  • 33257 reacties
  • 21 februari 2025

Ik heb toch niets moeten doen bij de vervanging van de bbox3 naar de Internet box wegens aanpassing naar flex abonnement.

Dit is ook het meest praktisch als PX deze niet verandert want anders kunnen je apparaten niet direct verbinden met je draadloos netwerk als je de nieuwe Internet box aangesloten hebt.

In het ander geval stuurt PX een mail met de wifi gegevens, wat bv ook het geval is bij een nieuwe klant.

En in sommige gevallen als je de mail niet ontvangen hebt bv kan je ze ook bekomen door te bellen.

Reageer