Hallo,
Sinds enkele dagen hebben wij een Giga Fiber pack. Ik had in tussentijd (lang verhaal, maar wij hebben enkele weken moeten gebruik maken van een 4G router) de ZenWiFi Pro ET12 aangekocht, dit om het Wi-fi bereik serieus te verbeteren (nieuwbouwwoning). Wij beschikken tevens over UTP-aansluitingen in de woonkamer en 3 slaapkamers + zolder (waarvan er twee zijn aangesloten op de ET12’s). De Asus staat dan ook geconfigureerd om via een ethernet backhaul te werken alsook staan ze in de AP modus (dus niet router).
Mijn vraag is nu of ik zowel de Internet Box+ als de Asus allemaal samen kan laten werken om één netwerk te vormen? Dit omdat ik dan niet nog een extra ET12 zou moeten aankopen (er staat nu 1 in de woonkamer en 1 op de verdieping). Ik heb al eens geprobeerd om de SSID van de Box+ te wijzigen naar die van de Asus (incl. zelfde wachtwoord) en dat werkt precies, al ben ik hier niet zeker van.
Ik heb reeds deze en deze topic gelezen, maar dat is als je de Box+ volledig wilt omzeilen (Bridge). Is het überhaupt mogelijk om zowel de Box+ als de twee Asus routers/AP’s te gebruiken in één netwerk? Of ben ik beter af door de ET12’s retour te sturen en gewoon twee gratis Wifi Boosters van Proximus te bestellen? (even terzijde, maar waar kan ik de Wifi Booster+ bestellen?). Of zijn die qua bereik niet zo goed?
Dus om even samen te vatten, is het mogelijk om één netwerk te vormen met een Internet Box+ en 2 Access Points?