Vraag

Internet box/booster

  • 1 February 2024
  • 34 reacties
  • 503 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Beste allen,

Wie kan mij helpen juist meer dan een uur gechat met de klantendienst eerst gebeld met technische dienst, complete Kafka !

Eergisteren heb ik een internet box/booster besteld. 

Zou gisteren geleverd worden, nu nog niets gehoord, geen enkel bericht van bPost.

Volgens de technische dienst verzonden moest gisteren geleverd worden, volgens de klantendienst na een uur chatten “geen idee” wat er is.

Bij bPost niets bekend ook kan Proximus geen barcode van de verzending geven sturen al drie keer de barcode voor het terugzenden van de oude toestellen.

Het forum heeft mij al eerder geholpen, daarom dat ik mijn toevlucht weer hiertoe neem.

Hebben jullie een oplossing hoe ik aan mijn toestellen kom.


34 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Geweldig opgelost door het Forum, alle toestellen geleverd.

Alles werkt nu perfect TV-Box grote verbetering tegen oude systeem. Heb de booster maanden niet moeten resetten (in het verleden meerdere malen per dag!).

Bediening TV-Box wel gecompliceerder dan vroeger o.a. wissen opgenomen programma’s, misschien verbeterd bij volgende update.

Nogmaals dank aan het hele team voor de hulp.

@rsca_rsca

klopt, ik denk ook dat dat soort info moet blijven komen, we vragen het na

groeten

Tina

 

@tina.b  Is hier reeds meer info over?

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018  Dit is in orde dacht ik.

@tina.b  Ik ben benieuwd. Bedankt om het na te vragen.

Reputatie 7
Badge +3

@rsca_rsca 

klopt, ik denk ook dat dat soort info moet blijven komen, we vragen het na

groeten

Tina

Dat is geen probleem dat heeft daar niets mee te maken.

@tina.b  @HadewychT 

Als op initiatief van Proximus een decoder zoals de v5 uit roulatie wordt genomen en vervangen wordt door een type v7 ontvangt men hier blijkbaar een e-mail over. Ontvangt men deze e-mail ook als de klant in zijn/haar instellingen via MyProximus alles wat betreft nieuwsbrieven en dergelijke uitgeschakeld heeft?

Reputatie 4
Badge +2

👍

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018 

ik noteer het en volg op zo gauw het mogelijk is.

mvg, 

Tina

Reputatie 4
Badge +2

Dag Tina,

Graag mijn 2 stuks TV boxen6 vervangen door 2x TV Box 7 als dat gaat.

Hartelijk dank.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018 

mmm, nee die zit er precies niet bij, excuses

order was toen al lopende en we konden niet toevoegen

je wil een TVbox 6 vervangen door een 7?

Laat maar weten, dan passen we aan

groeten

Tina

 

Reputatie 4
Badge +2

Tina, hartelijk dank aan u en uw collega’s voor de hulp en zeker ook voor het geduld..

Wat nu mankeert is de op 13/02 (13° natuurlijk gevaarlijke datum) toegezegde TV Box. Komt misschien ook nog.

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018 

klopt, heb net bericht gekregen dat toestellen inderdaad eindelijk onderweg zijn…

eind goed al goed?

mvg

Tina

Reputatie 4
Badge +2

Krijg juist bericht van bPost dat het pakje onderweg is.

Bedankt voor jullie hulp.

Reputatie 4
Badge +2

Helaas nog niet gedaan op 13/02 e-mail ontvangen dat er een nieuwe TV-box komt:

“We hebben gemerkt dat je nog een oude versie van onze TV Box hebt die niet meer voldoet aan de normen voor een optimale TV-ervaring.  Met een nieuwe TV Box krijg je een betere TV-ervaring en steeds de nieuwste updates. Daarom vervangen wij je oude TV Box zonder installatiekosten(zie serienummer hier onderaan vermeld).”

  • “Je oude TV Box stopt met werken enkele weken nadat de nieuwe is geleverd. Sluit dus zo snel mogelijk je nieuwe aan. 
  • Je opnames van de laatste 60 dagen worden automatisch overgezet naar je nieuwe TV Box. Opnames ouder dan 60 dagen kunnen niet worden opgeslagen”

Wat is er waar

1.komt er een nieuwe box

2.wordt de oude box uitgeschakeld?

Graag weeral jullie hulp.

Reputatie 4
Badge +2

Martin, trouwe helper, bedankt voor je snelle antwoorden!

Voor vraag 2  dan zou ik ook voor die tweede decoder een nieuwe hebben, zodat ze gelijk zijn. Gaat dat?

Daarvoor wacht je best het antwoord af van een Proximus moderator als die hier de draad opneemt.

Reputatie 4
Badge +2

Voor vraag 2  dan zou ik ook voor die tweede decoder een nieuwe hebben, zodat ze gelijk zijn. Gaat dat?

Iets nieuws. Ik ga er van uit dat er geen nieuwe Internet Box komt.

Maar gisteren kreeg ik een e-mail dat er een nieuwe decoder verstuurd is en dat de oude uitgeschakeld wordt.

Vraag 1 is kan deze nieuwe decoder werken met de oude bBox?

Vraag 2 ik heb 2 decoders en zou deze graag gelijk houden.

Kunnen jullie me aub nog een keer helpen?

Vriendelijk dank.

Vraag 1 is kan deze nieuwe decoder werken met de oude bBox?

Die werkt ook met de oude decoder

Vraag 2 ik heb 2 decoders en zou deze graag gelijk houden.

Als je de nieuwe ontvangt en de oude wordt gedeactiveerd  dan blijf je in totaal inderdaad 2 decoders houden die zullen geregistreerd staan op je lijn.

Reputatie 4
Badge +2

Iets nieuws. Ik ga er van uit dat er geen nieuwe Internet Box komt.

Maar gisteren kreeg ik een e-mail dat er een nieuwe decoder verstuurd is en dat de oude uitgeschakeld wordt.

Vraag 1 is kan deze nieuwe decoder werken met de oude bBox?

Vraag 2 ik heb 2 decoders en zou deze graag gelijk houden.

Kunnen jullie me aub nog een keer helpen?

Vriendelijk dank.

Reputatie 4
Badge +2

Dag Tina,

Bedankt voor je hulp ik heb ook gezien dat de oude toestellen als teruggestuurd staan.

De levering van de nieuwe toestellen is niet zo dringend, bij de overgang op fiber komen deze toch.

Nogmaals dank voor je hulp.

Met vriendelijke groeten, 

Hans

Reputatie 7
Badge +3

@Hans_018 

de opgezegde toestellen staan ingegeven als teruggebracht, dus daar mag niets meer over binnenkomen.

we contacteren nu de verzendingsdienst om te vragen waarom de nieuwe toestellen nog niet verzonden zijn.

groeten

Tina

Reputatie 4
Badge +2

Weten jullie al iets voor mij, vanmorgen weer een SMS dat mijn oude toestellen nog niet terug zijn.

Hoe kan ik de bestelling die intern verdwenen is laten annuleren?

 

Reputatie 4
Badge +2

Thx, ik wacht het af!

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Hans_018 @tina.b kijkt momenteel na, ze zal je verder informeren!

Reageer