Vraag

Internet

  • 13 July 2021
  • 9 reacties
  • 59 Bekeken

Goedendag,

13/07/2021

Heden stel ik vast dat wij met meerdere PC en laptops géén enkele website open krijgen die met HTTP begint .

 

Ik val steeds terug op de inlog pagina van de Box 3 .

 

Alle websites met HTTPS  werken wel ( anders zou ik hier deze melding niet kunnen maken)

 

Graag info


9 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Deze instelling zit waarschijnlijk in je browser: beveiligingen, hoog/ zeer hoog enz, waardoor enkel secure (httpS) verbindingen mogen

Hangt dus ook van je browser af , Chrome, Chromium, Slimjet, Ingternet Explorer,  Edge, ….

Er zijn nog legio websites in http die ongevaarlijk zijn, zeker als ze geen privé gegevens van jou behandelen, maar ja, er zijn er altijd die heiliger willen zijn als de paus, en zulke instellingen opdringen zonder eerst te vragen ( of vragen op zulke manier dat je eigenlijk niet weet wat ze doen, en dan...)

Goedendag,
13/07/2021
Heden stel ik vast dat wij met meerdere PC en laptops géén enkele website open krijgen die met HTTP begint .
Ik val steeds terug op de inlog pagina van de Box 3 .
Alle websites met HTTPS  werken wel ( anders zou ik hier deze melding niet kunnen maken)Graag info

@andre bourbon zie je ook nergens geen melding staan waar je kunt op klikken dat je  (toelating geeft om) de webpagina wel wilt openen.

Hallo Fonz,

 

Bedankt voor deze info .

 

Echter aan de instellingen is niets verandert sedert lang .

Heb dit zowel met internet explorer ( oude versie 11)

op mijn tablets ,

met de laatste versie van Firefox

Enfin op alle pc’s en laptops en tablets in huis ..

 

Gr André

 

 

Hallo Martin ,

 

Nee ik val onmiddelijk op de inlog pagina van de B Box 3

 

Gr André

herstart eens je bbox = 10 seconden stroomloos zetten.

Hallo Martin ,

 

Probleem is deels verholpen  echter er blijven een aantal http site’s onbereikbaar .

Allezins bedankt voor uw tijd en uitleg ik probeer morgen eens opnieuw .

 

Goedenavond 

Gr André

Ik weet niet of een reset van de  bbox iets meer zou oplossen 

door het verzonken resetknopje achteraan de bbox 20 sec ingedrukt te houden en pas loslaten als vooraan vande bbox  enkel en alleen nog de power led blijft oplichten.

Hallo Martin ,

 

Bedankt voor Uw info .

Vandaag loop alles weer normaal , maar ja met de B Box3 is er om de haverklap wel een probleem .

Ik had vroeger van mezelf een router (ipv4)echter op een dag stond proximus hier ongevraagd voor de deur met de b box 3 en ipv6 .

Sindien gaat er altijd wat fout , sporadische uitval , totaal géén internet  etc …. door de tijd weet ik al dat het op en afzetten van de B Box3 het meestal oplost .

Het opstarten  van de B box  is ook een item , met mijn eigen router destijds  duurde het opstarten minder dan een halve minuut .

Echter het probleem van het niet kunnen openen van enkel de HTTP website’s was weer een nieuw probleem .

Je zou je kunnen afvragen … hoe is dat mogelijk .

 

Gr André

 

 

 

@proximus forummedewerkers zouden wel eens kunnen je lijn testen of er fouten te zien zijn en eventueel ook beslissen of het mss dan toch nodig is van de bbox3 te vervangen (kan altijd iets fout zijn aan de bbox)of mss  van een technieker te sturen om het probleem te onderzoeken.

Reageer