Beantwoord

Internet 2.4. werkt heel traag. 5.0 ghz werkt perfect

  • 19 January 2018
  • 8 reacties
  • 2171 Bekeken

Internet met wifi 2.4. werkt enorm traag (1 website inladen = 2 minuten). Terwijl er geen enkel probleem is met 5.0. We hebben gisterenavond even geen internet gehad, tot dan werkte beide opties perfect (tot heden nooit problemen gehad). Wifi sterkte is bij de 2.4. en 5.0 perfect, gewoon internet heb ik op de 2.4. amper (gisteravond zelf geen enkel internet)
Wat kan ik doen?
Al gedaan: Alles opnieuw reset, uitgetrokken met de stekker, verschillende kanalen gezocht op de 2.4.. Met de draad werkt alles goed. 2.4. uitgezet, 5.0 uitgezet etc. Het is een nieuwste bbox3 (hebben we gekregen in oktober 2017)
Ik heb ook proximus gebeld en ze hebben gezegd dat het met iets aan de muren zit, maar tot heden werkte alles optimaal en nu, zonder iets te veranderen hebben we amper internet op meeste apparaten. Ik zit nu gewoon vast...
icon

Beste antwoord door Jean-PaulS 20 January 2018, 11:38

Bekijk origineel

8 reacties

Als je met een wifi analyser bvb met een app op smartphone of op laptop eens kijkt naar de kanalen
1, 6 en 11 zijn die mss allemaal bezet door naburige wifi signalen.
Ik heb de wifi optimiser gebruikt van proximus, alles was in orde. Ik zit nu op 11 en hetzelfde probleem is nog steeds aanwezig
Kan je met de wifi optimiser ook zien of er naburige wifi signalen dit kanaal eventueel ook storen, want ik gebruik die optimiser niet, ik werk met analysers apps, en daar kun je zien of er bv veel andere signalen eventueel je kan 11 kunnen storen.
Heb je al geprobeerd als je naast de bbox3 modem staat met je laptop of het dan niet beter is.
Reputatie 5
Badge +3
De 2.4 GHz band wordt veel meer gebruikt en belast dan de 5.0 vandaar dat de snelheid wordt beïnvloed. Mijn smartphone werkt vlugger op de 5.0 in tegenstelling dan mijn tablet die enkel op de 2.4 GHz frequentie werkt.
Hangt inderdaad van hoeveel het wifi kanaal gestoord is op 2.4 haal ik met mijn laptop wifi-n kanaal 11 zo 60 en op kanaal één maar zo'n 20 Mbps en dikwijls nog minder en met mijn smartphone op 5.0 zo een 85 Mbps.
Reputatie 6
Badge +4
Beste, Wifi kan door externe factoren beïnvloed worden buiten uw of Proximus wege. Ik raad alvast deze tips aan om uit te voeren

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/9-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html

Met vriendelijke groet,

Jean-Paul
Reputatie 2
Badge
Probeer ook eens je FON uit te schakelen. Is bij mij DE reden van slechte 2.4 ontvangst.
Uitschakelen gaat alleen via een speciaal nummer:
0800-20640
Hou je laatste factuurnummer klaar.
kun je of lukt dat niet meer via de modem interface mss
gebruik je smart wifi mss want ik heb in ieder nog nooit last had van fon omdat die opstaat.

Reageer