Skip to main content
Vraag

Installatie WIFI booster

• August 18, 2025
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Aangezien de WIFI-verbinding in een deel van mijn woonkamer en zeker in mijn keuken en op mijn terras soms, of zelfs vaak, te wensen overlaat, achtte ik het wenselijk een WIFI-booster te gebruiken.

De situatie bij mij thuis is de volgende : Mijn Bbox3-modem hangt op de bovenverdieping aan de voorzijde van het huis, terwijl voornoemde vetrekken op de gelijkvloerse verdieping aan de achterzijde gelegen zijn.

De laatste tijd kan ik beter Youtube-gebruiken op mijn smart-tv beneden, dus is het een teken dat de verbinding momenteel tamelijk goed is beneden aan de achterzijde, maar dat is echter niet altijd het geval.

Ik ga er daarom van uit dat één booster zal volstaan, of niet soms ?

Wordt deze door één van jullie technici dan persoonlijk geïnstalleerd ?

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Martin
  • August 18, 2025

@P. Vanbraeckel Daarvoor is geen technieker nodig die kunnen de PX moderator opsturen via Bpost en kan je die gemakkelijk zelf installeren. (afhankelijk van je pack/abonement kunnen de PX moderatoren op voorhand ook natrekken of je die gratis in leen kunt krijgen of moet huren)

I Het wifibereik verbeteren in bepaalde kamers

Wi-Fi Booster

Vooraf: synchroniseer je Wi-Fi Booster met de b-box

Als dit nog niet gebeurd is, volg dan zorgvuldig de stappen in onze installatiegids om de Wi-Fi Booster te synchroniseren met je b-box. 

→ Installatiegids

Je Wi-Fi Booster is geïnstalleerd en werkt normaal, en het wifibereik in je woning is uitgebreid. Wil je het wifibereik echter nog verbeteren, neem dan de volgende tips in acht:

1. Zet hem op de juiste plaats

Sluit je Wi-Fi Booster aan halfweg tussen de b-box en de plaats waar je een beter wifisignaal wilt. 

2. In een andere ruimte dan de b-box

Plaats de Wi-Fi Booster niet te dicht bij de b-box. Dat heeft geen nut. Plaats de Wi-Fi Booster liever in een andere kamer of op een andere verdieping als je er meer dan één hebt.

3. Zorg voor voldoende ruimte

Plaats de Wi-Fi Booster bij voorkeur:

•  meer dan een meter van de grond,
  • in  een open ruimte, bijvoorbeeld op een meubel,
  • idealiter zonder al te veel obstakels tussen de Wi-Fi Booster en de b-box: betonnen muren, plafonds, gesloten deuren en meubels, zoals kasten en spiegels, kunnen het wifisignaal aanzienlijk verzwakken.

4. Controleer altijd de controlelampjes

Kijk een paar minuten nadat je je Wi-Fi Booster hebt aangesloten naar het controlelampje.   

• Is het groen? Dan is alles in orde! De Wi-Fi Booster ontvangt het signaal van de b-box zoals het hoort.
  • Is het oranje? Dat kan beter ... Probeer hem dichter bij de b-box te plaatsen.
  • Is het rood? Dat is echt niet goed ... Plaats de Wi-Fi Booster dichter bij de b-box, zorg voor zo weinig mogelijk obstakels en plaats hem in de hoogte.

II Een TV Box installeren en het wifibereik uitbreiden

1. Synchroniseer je Wi-Fi Booster met de b-box/Internet Box

Dit is natuurlijk het eerste wat je moet doen als dit nog niet gebeurd is: volg zorgvuldig de stappen in onze installatiegids om de Wi-Fi Booster te synchroniseren met je b-box/Internet Box en sluit hem vervolgens aan dicht bij je TV Box..

Installatiegids

2. Zorg voor voldoende ruimte

Plaats de Wi-Fi Booster bij voorkeur:

• meer dan een meter van de grond,
  •  in een open ruimte, bijvoorbeeld op een meubel,
  • idealiter zonder al te veel obstakels tussen de Wi-Fi Booster en de b-box/Internet Box: betonnen muren, plafonds, gesloten deuren en meubels, zoals kasten en spiegels, kunnen het wifisignaal aanzienlijk verzwakken.

3. Controleer altijd de controlelampjes

Kijk een paar minuten nadat je je Wi-Fi Booster hebt aangesloten naar het controlelampje.   

•  Is het groen, dan is alles in orde! De Wi-Fi Booster ontvangt het signaal van de b-box/internet Box zoals het hoort.
  •  Is het oranje of geel? Dat kan beter ... Probeer hem dichter bij de b-box/Internet Box te plaatsen.
  • Is het rood? Dat is echt niet goed ... Plaats de Wi-Fi Booster dichter bij de b-box/Internet Box, zorg voor zo weinig mogelijk obstakels en plaats hem in de hoogte.

4. Verschillende Wi-Fi Boosters indien nodig

Heb je meer dan één verdieping? Heb je het moeilijk om de juiste plaats te vinden? Je kunt meerdere Wi-Fi Boosters aansluiten. Volg de installatiegids zoals voor de eerste Wi-Fi Booster, maar plaats deze in een andere kamer/op een andere verdieping. Nadat je hem hebt aangesloten, moet het controlelampje  groen worden.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 18, 2025

@P. Vanbraeckel Wens je een wifi booster?