Skip to main content
Vraag

Installatie Fiber geweigerd door Fiberklaar

  • June 16, 2025
  • 4 reacties
  • 86 Bekeken

Goedenmorgen

 

De installatie van Fiber in mijn apartement is door Fiberklaar geweigerd voor  volgende reden. Een van de bovenburen heeft Telenet en ziet het nut niet om gaten in het plafond te laten boren en op zijn verdieping kabelgoten te laten plaatsen. Wat ik kan begrijpen. We hebben onderling afgesproken om een enkel bij mij de fiber nutsvoorzieningen te laten plaatsen (ik woon op het gelijkvloers). Er komt iemand van Fiberklaar (ConstrucTel) kijken en de situatie uitgelegd. Volgens de technieker was duidelijk en zou het geen probleem mogen zijn. Kort daarop krijg ik een e-mail van Constructel dat de installatie wordt geweigerd omdat ze geen kabelgoten mogen plaatsen. Wat blijkt: de kabelgoten moeten op alle verdiepingen geplaats worden. Kan dit? Kan Proximus me helpen.

 

 

Groetjes

 

Marcel 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

4 reacties

Martin
  • June 16, 2025

FYI: In afwachting van een evt reactie van Proximus:

IK veronderstel dat het over een appartementsgebouw gaat, dan kan dit via syndicus ook aangevraagd waarbij het dan bij een Algemene vergadering kan goedgekeurd worden


  • Auteur
  • Apprentice
  • June 16, 2025

Bedankt voor de reactie, maar de vraag is  mag Fiberklaar de installatie als weigering markeren terwijl de medebewoners wel akkoord gaan zolang de installatie gelijkvloers gebeurt.


Martin
  • June 16, 2025

Daarvoor zal je verder de reactie/antwoord van iemand van Proximus  moeten afwachten →  die nu volledig eigenaar is van Fiberklaar.


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 17, 2025

@MCk1969 

Beste,

we hebben je vraag doorgestuurd naar Fiberklaar met vraag voor uitleg.

mvg

Tina