Skip to main content

Na 43 jaar  en ontelbare prijsverhogingen heb ik uiteindelijk beslist om te veranderen van internetprovider. Afspraak werd gemaakt via easy- switch op 29 juli . Een prachtige dag maar wie komt er niet af… Proximus . Op 30 juli krijg ik een mail dat mijn afspraak van gisteren niet kAn doorgaan... volgende afspraak vandaag 7 augustus met de verzekering dat mijn nieuwe afspraak extra zal opgevolgd worden. Vandaag weer een prachtige dag maar ik voel dat er weer iets niet goed zit dus om 13 u mail ik naar MV dat ze die extra opvolging toch niet vergeten zijn. 45 minuten later krijg ik een telefoontje om te zeggen dat mijn afspraak WEER eens niet zal doorgaan en dat ze mij weer eens 2 weken verzetten. Ondertussen blijft mijn dure abonnement maar doorlopen. Prachtige service...

Wat ik ook raar vind of toch niet goed begrijp is dat een PX technieker moet langskomen als je verandert van internetprovider?

ik veronderstel dat je via de nieuwe provider via easy switch de opzeg hebt laten uitvoeren? 

Als ik het goed begrijp stapt hij over naar Mobile Vikings en dan kan het wel zijn dat een PX technieker langskomt.

Ik dacht juist dat voor deze providers zoals MV en scarlet dit van op afstand kon, want die gebruiken de PX infrastructuur, maar dan zal ik verkeerd zijn.

Hangt er uiteraard vanaf wat aan handeling nodig is voor het MV pack, nietwaar? ;)

Inderdaad daarom dat ik benieuwd was om welke reden hiervoor een PX technieker moet thuis langskomen hiervoor :)

@Martin als je van koper aansluiting naar fiber aansluiting gaat dan moet er iemand van Proximus langs komen om alles aan te sluiten, met de vakantie kan het zijn dat de dienst vertragingen oploopt vrees ik, dat is bij de concurrentie niet anders.

@Master-magic 

Inderdaad , als er van  koper naar fiber moet overgeschakeld worden dan komt er een technieker aan te pas,  daarom dat ik wou weten wat Adam ging aangeven van reden aangezien dit uit het bericht niet af te leiden is. 

Inderdaad daarom dat ik benieuwd was om welke reden hiervoor een PX technieker moet thuis langskomen hiervoor :)

De technieker komt thuis bij je langs om 1 : de nieuwe situatie te activeren
2 : nieuwe modem / boosters te plaatsen want Proximus gaat normaal de huidige toestellen terug willen ontvangen.

Ook wordt er ter plaatse een meting uitgevoerd om te zien of je kabel nog in optimale toestand bevind.  Ook wordt de hoofdaansluiting in de meeste gevallen nagekeken op oxidatie en dergelijke.

Bedankt voor de info, ik dacht dat dit alleen gebeurde bij een verhuis of nieuwe installatie. Ik ging van de veronderstelling uit dat bij MV de zelfde apparatuur kon gebruikt worden nu ze onder Proximus vallen.

Bedankt voor de info, ik dacht dat dit alleen gebeurde bij een verhuis of nieuwe installatie. Ik ging van de veronderstelling uit dat bij MV de zelfde apparatuur kon gebruikt worden nu ze onder Proximus vallen.

Het kan zijn dat het dezelfde apparatuur is. het hangt af van je modem nu. Als je een bbox 4 hebt dan wordt die opnieuw vervangen naar een andere bbox4. Heb je nog een bbox 3 of een bbox 3v+  dan heb je ook ineens een nieuwere modem die ook beschikt over wifi 6 en dergelijke.

Bij een verhuis worden je apparaten opnieuw herbruikt. Maar er gebeuren dan nog verschillende zaken. Bekabelingaansluiting vanuit de straatkast naar het huis en dergelijke als die er niet meer is. Ook gaat de technieker dan ook vragen in welke kamers wifi belangrijk is zodanig alles op dag 1 de installatie goed werkt. Er komt wat bij kijken en wie weet is het in de toekomst inderdaad mogelijk om de huidige modem gewoon te behouden.

Het enige wat moet gebeuren is de router van Proximus vervangen door die van Mobile Vikings. Ik had mijn hele installatie (decoder en booster) al afgekoppeld voor de eerste afspraak.  Mijn probleem is dat je hier de ganse dag thuisblijft, hun venster is immers tussen 8 en 19 u en dat ze niet afkomen. Ondertussen al 17 uur nutteloos kwijt en 2 mooie dagen naar de knoppen.  Het excuus van gisteren? De eerste keer was het Proximus die niet afgekomen is maar wij zijn een onderaannemer… dus dat maakt het uiteraard allemaal goed. Veel reacties maar geen enkele van Proximus. Mijn factuur kwam gisteren wel heel stipt..

Reageer