Skip to main content
Vraag

instabiele wifi op b-box 3V+

• August 18, 2026
  • 11 reacties
  • 86 Bekeken

Ik heb al ruim een maand instabiele wifi daar waar ik vroeger dit probleem helemaal niet had. Ik heb al verschillende keren de b-box herstart echter zonder resultaat. Kan dit opgelost worden? Bijvoorbeeld een gratis omruiling?

11 reacties

Martin
  • August 18, 2026

@yasuyama Reset eens je bbox:
→  Reset je Bbox 

• Auteur
  • Apprentice
  • August 18, 2026

Bbox werd gereset maar het probleem blijft bestaan 🤷‍♀️

Martin
  • August 18, 2026

@yasuyama De Proximus moderatoren kunnen morgen ook eens op je lijn metingen doen om te zien of er storingen/ wifi interferenties vast te stellen zijn, want indien dit het geval is kan het ook nog voorvallen als je bbox omgeruild werd.

Zij zullen hiervoor uw gegevens nodig hebben , vul die daarom vooraf aan in uw → ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt, kunt u in het privéveld "Ticket" bijkomende relevante informatie toevoegen.
Deze gegevens in privévelden zijn om wille van Privacy uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "Sla wijzigingen op".
Laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 18, 2026

Profiel werd aangevuld.

Martin
  • August 19, 2026

@yasuyama ik zie dat er nog niemand van Proximus gereageerd heeft.
In afwachting nog een paar vraagjes:
- Weet je soms hoe oud je bbox3V+ al is want dit kan ook een mogelijke reden zijn.
- Zie soms tussen je wifi-netwerken er ene staan met de naam ‘Quantenna’ er in?

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 19, 2026

@yasuyama Gebruik je enkel de wifi van de modem of heb je een eigen toestel aangesloten op je modem? 

• Auteur
  • Apprentice
  • August 19, 2026

Volgens het serienummer op de bbox3V+ (Sagemcom) werd de box geproduceerd in oktober 2023.

Quantenna zegt mij niet onmiddellijk iets.

Ik gebruik enkel de wifi van de modem

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 20, 2026

@yasuyama Ik zie namelijk geen storing op je wifi, kan je specifieker zijn over de exacte problemen en met welke toestellen? Is de wifi trager? Of heb je slechter bereik? Zit je dan verder van de modem of dichtbij? 

• Auteur
  • Apprentice
  • August 20, 2026

De wifi is trager: reactie is traag. Slechter bereik  o.a. in de keuken, een vijftal meter van de router verwijderd: afspelen van een filmpje stopt en “wieltje blijft draaien”, enkele seconden later vervolgt het filmpje. Bij de router zelf werkt alles goed, maar dan is dat ook wel het minste dat je kan verwachten denk ik 🤔? 

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • August 21, 2026

@yasuyama Ik heb een aanpassing gedaan op je wifi, deze dien je enkele dagen te testen. Indien je geen verbetering merkt laat het ons dan zeker weten.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 28, 2026

Het probleem blijft hetzelfde.