Skip to main content
Vraag

Inlogproblemen.

• December 4, 2025
  • 10 reacties
  • 105 Bekeken

JEG
Forum|alt.badge.img+1

Ik kan geen mails meer ontvangen of verzenden met outlook windows nieuw. Het lukt me niet met mijn account wel lukt het met een alias. Vermoedelijk een storing van outlook? Ik heb hulp gevraagd bij proximus maar die zeggen dat ze me niet verder kunnen helpen. Ik chat nu met microsoft en er zou inderdaad een storing zijn binnen outlook. Ze zouden aan een oplossing werken.

Vandaag kreeg ik via de chat een vraag:

- Kunt u bevestigen of u de serverinstellingen heeft geverifieerd bij uw e-mailprovider?

- Heb je ook contact opgenomen met je ESP om te controleren of Microsoft IP-adressen zijn toegestaan?
Zo niet, deel dan deze link met je e-mailprovider om te verzekeren dat de IP-bereiken van Microsoft niet worden geblokkeerd:
Link: https://learn.microsoft.com/en-us/microsoft-365/enterprise/urls-and-ip-address-ranges?view=o365-worldwide#exchange-online.

Ik hoop dat Proximus hierop een antwoord kan geven dat ik dan kan mededelen aan microsoft.

Mijn klantennr is xxx

Edit moderator : privégegevens verwijderd

10 reacties

JEG
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • December 5, 2025

Toch niet enkel een storing binnen outlook? Ook met Thunderbird lukt het me niet, via mijn account, berichten te verzenden of te ontvangen. Merkwaardig het  lukt wel met een alias. Via “mijn account” echter geraak ik bij het verzenden niet verder dan een “concept” en de verzendig blijft uit.  

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

JEG
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • December 8, 2025

Microsoft helper vraagt me info van een proximus helper.

“Om het probleem verder te onderzoeken en te bevestigen of uw provider Microsoft IP-adressen heeft toegestaan, moeten we dit verifiëren en bevestiging van uw provider verkrijgen.

Neem alsjeblieft contact op met je zorgverlener en houd dit op de hoogte.”

Wil aub iemand van proximus me een antwoord op de vraag geven. Ik vind het betreurenswaardig dat ik een enkele reactie ontvang.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • December 8, 2025

@JEG Hier vind je alvast info over het instellen van je mailbox. 

Waarom wil je een aparte instelling maken voor je ‘account’ en je ‘alias’. Je alias is gekoppeld aan je account en is dus eigenlijk dezelfde mailbox. Je kan het vergelijken met je brievenbus (de accountgegevens die je van ons kreeg) waar je naamstickers (je alias) op kleeft. Alle brieven (mails) die verstuurd worden, komen in diezelfde brievenbus terecht. Het heeft dus weinig zin die verschillende keren in te stellen in je mailprogramma. 

Als dit niet is wat je bedoelde, kan je dan meer concrete info doorgeven (foutmelding die je krijgt,..). 

JEG
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • December 8, 2025

Er zijn 2 alias accounten gemaakt van mijn hoofdaccount @skynet.be.

Eén alias met naam (andere dan de hoofaccount alias) is @skynet.be en een tweede @proximus.be.

Tot enkele tijd geleden hebben ze allen syncroon gewerkt op beide PC’s. Ik kon alles verzenden en ontvangen met webmail, met outlook en met Thunderbird. Plots ging dat niet meer met de alias account @skynet.be. Als ik met deze laatste een test naar mezelf verstuur blijft die vastzitten in concepten. Een test naar mezelf vanuit webmail of outlook en thunderbird lukt wel.

Microsoft helper vraagt nu :

“Om het probleem verder te onderzoeken en te bevestigen of uw provider Microsoft IP-adressen heeft toegestaan, moeten we dit verifiëren en bevestiging van uw provider verkrijgen.

Neem alsjeblieft contact op met je zorgverlener en houd dit op de hoogte.”

Ik hoop dat je me kunt helpen.

JEG
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • December 10, 2025

Langs dit forum heel weinig reactie.

Ik heb onderstaande vraag nu rechtstreeks gestuurd naar proximus hulp. De vraag gaat uit van microsoft die mij willen helpen.

Martin
  • December 10, 2025

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet goed kan volgen wat microsoft meldt, want als ik het goed begrijp heb je een mail account gekoppeld aan mailadres “ab123436@skynet.be” 

waar dan twee aliassen daar ook naartoe verwijzen =

alias1@skynet.be” & “alias2@proximus.be” 

Moesten er IP adressen geblokkeerd zijn dan zou dat toch volgens mij gelden voor alle drie de bovenstaande mail adressen die je gebruikt om te versturen (en te ontvangen), nee? 

JEG
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • December 10, 2025

De e-mail account (die ik destijds ontving van proximus in 2003) gebruik ik zelden of nooit. De 2 aliassen wel. Met alias2 kan ik alles verzenden en ontvangen. Met alias1 lukt dat niet. Als ik daarmee een testbericht stuur naar mezelf blijft dat ook geblokkeerd in de concepten. Alle berichten die ik ontvang van mijn alias1 komen binnen op alias2 (gelukkig maar, maar toch niet logisch)

Bedankt voor uw reactie Martin.

Mutlie
  • December 10, 2025

Ik begrijp evenmin de reactie van Microsoft, aangezien - volgens mij - de drie mailadressen toch gekoppeld zijn aan éénzelfde IP adres waarbij de  “ab123436@skynet.be” het hoofdmailadres is en daarmee wordt ingelogd.
Vandaar ook dat alle berichten die je ontvangt op alias1 (ook)  binnen  komen op alias2 of de logica zelve. Het is in feite maar één mailadres/mailbox “ab123436@skynet.be”  (cf. de uitleg van ​@HadewychT)

Is de “alias1@skynet.be” in Outlook wel correct gekoppeld aan de juiste uitgaande SMTP-server? 
relay.proximus.be, poort 587, STARTTLS, met authenticatie.

Martin
  • December 10, 2025

Ter bijkomende info:

Waar volgens mij mogelijks de oorzaak ook zou kunnen zijn, is:

Dat de mails van de verschillende aliassen @skynet en @proximus bij Proximus toch via verschillende servers (= verschillende IP’s) naar buiten gaan!

Maar zoiets moeten ze bij PX toch zeker weten.

JEG
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • December 10, 2025

Ik hoop Martin dat de helpers van PX dit dringend gaan onderzoeken! Zo kan ik het antwoord aan de Microsoft helper mee delen. Want dat is de vraag die de Microsoft helper me nu al ettelijke malen heeft gesteld en waarop ik tot op heden geen antwoord kon geven. Dus heel graag een reactie van PX aub!